تقسیم‌ کار جدید در حوزه گردشگری ورزشی دنبال می‌شود

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توسعه گردشگری ورزشی گفت: این فدراسیون، موضوع تقسیم کار جدید در حوزه گردشگری ورزشی را با ایجاد تعاملی جامع و مبتنی بر حفظ منافع سازمان‌های متولی دنبال می‌کند.

افشین ملایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ورزش همگانی و تندرستی ملی به‌عنوان یکی اصلی‌ترین منافع ملی مطرح است، افزود: توجه به رفع موانع موجود در کانون‌های جمعیتی مختلف به ‌منظور افزایش مشارکت مردم در ورزش و استفاده مطلوب از عوامل انگیزشی و عناصر مؤثر بر مشارکت عمومی، ۲ اصل مهم در تدوین برنامه‌ها و راهبردهای این فدراسیون به شمار می‌رود.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور به امضای تفاهم‌نامه‌ای میان این فدراسیون با صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی با موضوع گردشگری ورزشی در اوایل دی‌ماه امسال اشاره و تصریح کرد: مجموعه‌ای از امکانات و خدمات سفر و گردشگری در اختیار شرکت‌های تابعه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان قرار دارد که با امضای این تفاهم‌نامه زمینه لازم برای استفاده از این امکانات متناسب با ظرفیت‌های ساختاری فدراسیون در بحث گردشگری ورزشی فراهم‌شده است.

ملایی در ادامه درباره چگونگی همسو ساختن فعالیت‌های انجمن گردشگری ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی با برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یادآور شد: در صورتی ‌که تصمیمات بر مبنای استدلال اتخاذ شود و منطق نیز حاکم باشد می‌توان برای تقسیم کار جدید مبتنی بر حفظ منافع سازمانی هر یک از طرفین اقدام کرد.

وی اضافه کرد: اگر توجه به حفظ منافع ملی و رضایت و لذت بردن مردم از مواهب طبیعی در تصمیم‌گیری‌ها مدنظر قرار گیرد در تعاملی همسو و به نحوی مطلوب از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای توسعه گردشگری ورزشی استفاده خواهد شد.

ملایی افزود: بررسی هر موضوعی همچون گردشگری ورزشی که ورزش در آن نام و نقشی داشته باشد از مأموریت‌های تخصصی فدراسیون ورزش‌های همگانی محسوب می‌شود و زمانی می‌توان در حوزه‌ای اثرگذار بود که تمامی ذینفعان وارد تصمیم‌گیری شوند و ازاین‌رو برقراری یک تعامل مؤثر برد - برد در دستور کار این فدراسیون قرار دارد.

گردشگری ورزشی با نظارت و محوریت فدراسیون ورزش‌های همگانی پیش می‌رود

دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در ادامه این گفت‌وگو به برخی توافقات اولیه با وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: بر این اساس، مباحث مربوط به گردشگری ورزشی با نظارت و محوریت فدراسیون ورزش‌های همگانی و در چارچوب قوانین تدوین‌شده پیگیری خواهد شد.

محمدرضا فروحی افزود: آموزش راهنمایان گردشگری ورزشی و صدور کارت برای آموزش‌دیدگان و هدایت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به همکاری با انجمن گردشگری ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی برای توسعه دوسویه گردشگری و ورزش از جمله موارد مدنظر در تعامل با وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه مسیر سختی برای عملیاتی شدن برنامه‌ها و پیشنهادها در حوزه گردشگری ورزشی وجود دارد، تصریح کرد: طرح شفا و شناسایی شهرهای فعال ایران در زمینه ورزش همگانی از جمله طرح‌هایی است که با مشارکت همه‌جانبه ۲ وزارت و دیگر دستگاه‌ها اجرایی شده است و امید می‌رود در حوزه گردشگری ورزشی و ورزش‌های طبیعی هم با تعامل و همکاری، طرح‌ها و برنامه‌های مناسبی به اجرا درآید.

کد خبر 249585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =