آشنایی با سیستم حمل و نقل هوشمند 

با توجه به تغییر سبک زندگی در دنیای کنونی که غرق در تکنولوژی است نیاز به وجود سیستم حمل و نقل هوشمند شهری برای ارتباطات مختلف بین مناطق شهری و روستایی روز به روز مورد توجه قرار  گرفته است. استفاده از این سیستم درتمام مناسب زندگی مدرن امروزی گسترش یافته است و منجر به بهبود کیفیت زندگی شده است.  

سیستمهای حمل و نقل هوشمند، سیستم هایی متشکل از فناوری های نوین الکترونیک، کامپیوتر، IT، الکترو مکانیک و ... هستند که در برنامه ریزی سیستم های حمل و نقل زمینی، که نقش مهمی در زندگی ما دارند.

با توجه به گشترش ارتباطات بین شهری و به وجود آمدن مشکلات عرضه و تقاضا این سیستم توانسته است تاثیر مطلوبی در حل چالش های حمل و نقل و انتقال مرسوله های پستی برای افراد به همراه بیاورد. زندگی مدرن امروزی همگام با افزایش اهمیت سرعت و دقت، بدون شک نیازمند ارتباطات هوشمند در زمینه ارسال مرسولات و بسته های پستی است. سامانه آنلاین یارباکس به عنوان یکی از شرکت های حمل و نقل پستی  با هدف هوشمند سازی ارسال مرسولات پستی با پوشش دهی کشوری توانسته است در این راه پیش قدم باشد.

قدمت سیستم حمل و نقل هوشمند

تاریخچه استفاده از روش حمل و نقل هوشمند و استفاده از آن برای برنامه ریزهای شهری به کشورهای توسعه یافته بر می گردد. در اوایل دهه ۹۰ میلادی با توجه به توسعه سیستم های مختلف حمل و نقل زمینی و افزایش تقاضای سفر به صورت تصادعدی و مشکلات عرضه، شاخه های مختلف ( ITS) توانسته اند، تاثیرات بسیار مطلوبی در حل چالشهای حمل و نقل برای کشورها ایاد کنند.

 دراستفاده از این سیستم برای حمل و نقل، کشورهای ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ژاپن پیشگام و موفق عمل کردند. دیگر کشورها نیر با استفاده از تجربه این کشورها در استفاده درست و کاربردی از سیستم حمل و نقل هوشمند گام های برداشتند.  

به همین ترتیب به دلیل کارایی این سیستم کشورهای توسعه یافته، شروع به مطالعه، طراحی و گسترش این سیستم هادر دیگر زمینه ها کردند. به گونه ای که مهندسین حمل و نقل همراه با همکاری متخصصین رشته‌ های دیگری چون مخابرات و ارتباطات، الکترونیک، رایانه، با بکارگیری فناوری اطلاعات، سیستم‌ های هوشمند حمل و نقل هوشمند را وارد عرصه های گسترده تری کردند.

نیاز به برقراری زنجیره ارتباطی و تبادل کالایی منجر به تاثیرات مثبت این حوزه بر حمل و نقل پست بار نیز شد.  

یارباکس و سیستم حمل و نقل هوشمند

تغییر روابط بین شهری از یک ارتباط ساده به سمت ارتباطات قوی و پیشرفته و نیاز به تبادلات کالاها بین این جوامع نیاز به یک سیستم حمل و نقل سریع را روز به روز پر رنگ تر کرده است. با توجه به تغییر سبک مبادلات بین شهری و پیشرفت تکنولوژی سیستم حمل‌ونقل هوشمند با محوریت مبادلات سریع می‌تواند به حل مشکلات قدیمی و کاذب موجود بین حمل‌ونقل و ارتباطات کمک شایانی نماید.

کالاها می توانند به راحتی از طریق یک سامانه هوشمند ثبت سفارش شوند و توسط خدمات فیزیکی شرکتهای پستی از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر منتقل گردند.  

امروزه به دلیل مشغله های کاری بسیار و ترافیک و شلوغی های شهر، افراد بسیاری ترجیح می دهند تا کار پستی خود را به صورت آنلاین انجام داده و در زمان و هزینه پستی خود صرفه جویی کنند. با ارسال پستی اینترنتی، بسته شما در کوتاهترین زمان ممکن به مقصد خواهد رسید. سیستم حمل و نقل یارباکس با هوشمند سازی روش های ثبت سفارش مانند نصب وب اپلیکیشن و وب سایت توانسته است به راحتی به این نیاز در عصر ارتباطات پاسخ دهند.  

 تمام سفارش های پستی این شرکت چه پست پیشتاز و چه پست معمولی به راحتی از طریق ثبت اینترنتی و عدم نیاز به مراجعه حضوری کاربر امکان پذیر است.  

مزیت ارسال مرسوله با سیستم حمل‌ونقل هوشمند 

  1. مدیریت و بهینه‌سازی جریان ترافیک و روان‌سازی حرکت
  2. مدیریت و کنترل حوادث با کاهش ترافیک 
  3. مانیتورینگ و کنترل حمل‌ونقل سبک و سنگین
  4. عدم مراجعه حضوری کاربر برای ثبت سفارش 
  5. کاهش ترافیک و بهبود حرکت در حمل‌ونقل جاده‌ای
  6. کاهش مصرف انرژی و آلودگی محیط‌زیست
  7. کمک به رونق اقتصادی  کسب‌وکارهای آنلاین
  8. اطلاع‌رسانی به کاربر به‌صورت هوشمند در مورد وضعیت مرسوله ارسالی
  9. بایگانی و آرشیو اطلاعات کاربر
  10. استفاده از سیستم پرداخت‌های الکترونیک و سهولت در پرداخت
  11. تأثیر سیستم حمل‌ونقل هوشمند  بر کیفیت ارسال بسته‌های پستی 

کد خبر 249562