امارات صدور ویزا برای ایران و ۱۲ کشور را متوقف کرد | تا چه زمانی؟ مشخص نیست!

امارات متحده عربی صدور ویزای جدید برای شهروندان ۱۳ کشور مسلمان را قطع کرد. در میان این کشورها ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان و همچنین برخی کشورهای عربی چون تونس و الجزایر نیز هستند.

امارات متحده عربی صدور روادید برای شهروندان ۱۳ کشور از جمله ایران، ترکیه، پاکستان، الجزایر، تونس، یمن، سوریه، سومالی، لبنان، افغانستان، عراق را متوقف کرده است. 

طبق گزارش خبرگزاری رویترز هنوز مشخص نیست تا چه زمانی توقف صدور ویزا طول خواهد کشید. مقامات امارات درباره این موضوع که آیا این کشور استثنایی در صدور ویزا برای کشورهای مسلمان قائل خواهد شد یا نه نیز هیچ گونه اظهارنظری نکرده‌اند.

مقام‌های امارات درباره دلایل توقف صدور ویزا اظهارنظری نکرده‌اند و به تماس‌های خبرگزاری رویترز در این باره پاسخ روشنی نداده‌اند.

دستور توقف صدور ویزا برای ۱۲ کشور یک هفته پس از آن صادر شده که سفارت فرانسه در امارات از شهروندان خود خواست نسبت به احتمال حملات ترویستی هشیار باشند.

چهارشنبه هفته گذشته (۱۸ نوامبر) فرد یا افرادی با بمب دستی به مراسم بزرگداشت پایان جنگ جهانی اول در یک قبرستان غیر مسلمانان در شهر جده عربستان حمله کردند و در جریان آن چندین نفر زخمی شدند.

وزارت امور خارجه فرانسه هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد مراسم یادشده هر سال با حضور نمایندگانی از کنسولگری‌های دیگر کشورها از جمله کارکنان کنسولگری فرانسه به مناسبت سالگرد پایان جنگ اول جهانی در قبرستان غیرمسلمانان در جده برگزار می‌شود.

روز ۲۹ اکتبر نیز  یک مهاجم با چاقو به محافظ امنیتی کنسولگری فرانسه در جده حمله کرده بود. این حمله هم‌زمان با حمله به کلیسای نوتردام شهر نیس انجام شده بود.

کد خبر 249484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =