بویینگ ۷۳۷ مکس دوباره مجوز پرواز می‌گیرد | افقی تازه برای آینده بویینگ

بوئینگ ۷۳۷ مکس پس از نزدیک به دو سال، ممکن است به زودی بار دیگر به آسمان برود.

چمدان - اداره هواپیمایی فدرال (FAA) بار دیگر مجوز پرواز هواپیمای بوئینگ را برای حمل مسافر صادر کرد. تقریباً دو سال پس از زمینگیر شدن هواپیما پس از دو سانحه مرگبار، یک پرواز Lion Air در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ و یک پرواز شرکت هواپیمایی اتیوپی پرواز در ۱۰ مارس ۲۰۱۹.  FAA در بیانیه ای که به اشتراک گذاشت عنوان کرد: طراحی و صدور گواهینامه این هواپیما شامل سطح بی سابقه ای از بررسی های مشترک و مستقل مقامات هواپیمایی در سراسر جهان بود. این تنظیم کنندگان اظهار داشته اند که تغییرات طراحی بوئینگ، همراه با تغییر رویه های خدمه و پیشرفت های آموزشی، به آنها اطمینان می دهد که هواپیما را برای پرواز در کشورها و مناطق مربوطه معتبر ارزیابی کنند. FAA بوئینگ ۷۳۷ مکس را دوباره پس از آنکه ناظران هواپیمایی این جت مسافربری را در مارس ۲۰۱۹ زمین گیر کردند، کنار گذاشت و تقریبا ۴۰۰ جت را روی زمین پارک کرد.

بیشتر بخوانید: معایب جدید در هواپیمای ۷۳۷ مکس

اما، این بدان معنا نیست که شما دیگر ۷۳۷ مکس را سوار نخواهید شد. همانطور که CNN توضیح داد، FAA تغییرات لازم را در ۷۳۷ Max شناسایی کرده است و خلبانان باید قبل از رفتن به کابین خلبان آموزش های تکمیلی را ببینند.

 این روند بسته به خطوط هوایی ممکن است هفته ها تا ماه ها طول بکشد.

طبق گزارش CNBC، هواپیمایی آمریکا قرار است اولین خط هوایی آمریکایی باشد که در پایان سال جاری ۷۳۷ مکس را به سرویس بازمی‌گرداند.

انتظار می رود که یونایتد ایرلاینز و هواپیمایی ساوت وست پس از مدتی در سال ۲۰۲۱ این روند را دنبال کنند. در حالی که به احتمال زیاد بوئینگ از این خبر راضی است، اعضای خانواده قربانیان دو تصادف ۷۳۷ مکس اینگونه نیستند.

بیشتر بخوانید : فاجعه‌ برای نسل چهارم محبوب‌ترین هواپیمای مسافری جهان

مایکل استومو، پدر سامایا رز استومو که در حادثه سقوط هواپیمایی اتیوپی در مارس ۲۰۱۹ درگذشت، به CNN گفت: "این هواپیما ذاتاً ناپایدار است و آنها تاکنون مشکل آن را برطرف نکرده اند مردم نباید در آینده از این هواپیما استفاده کنند.

دیوید کالهون، مدیر ارشد اجرایی شرکت بوئینگ، به CNN گفت: ما هرگز زندگی‌های از دست رفته در دو حادثه دلخراش را که منجر به تصمیم به تعلیق پرواز این هواپیما شد، فراموش نخواهیم کرد. 

این رویدادها و درسی که ما در نتیجه آموخته ایم شرکت ما را تغییر شکل داده و بیشتر توجه ما را به ارزش های اصلی ایمنی، کیفیت و یکپارچگی متمرکز کرده است.

منبع : msn

کد خبر 249481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =