گذرنامه بازطراحی شده نروژ لقب جالب ترین گذرنامه جهان را گرفت

گذرنامه دفتر کوچکی است که به شما امکان می دهد از مرزها عبور کنید. با این حال، ملت های جهان می دانند که سند سفر بسیار بیشتر از چند برگ کاغذ است.

چمدان - دو جنبه برای ساخت گذرنامه ضروری است: ایمنی و سبک. کشورها می خواهند پاسپورت آنها بسیار ایمن باشد تا به راحتی جعل نشود. همچنین می دانند که ظاهر اسناد سفر شهروندانشان مهم است و این یک روش عالی برای نشان دادن خلاقیت یک کشور است.

در سال ۲۰۱۴، Neue، استودیوی طراحی مستقر در اسلو برنده مسابقه ای برای طراحی دوباره گذرنامه نروژ شد. هدف از اصلاح این بود که ویژگی امنیتی سند را افزایش دهد در حالی که مطمئن شوند ویژگی های گرافیکی آن هویت نروژی را نشان می دهد و باعث احساس غرور و احترام به صاحبان آن می شود.

شش سال بعد، طراحی مجدد گذرنامه Neue سرانجام به پایان رسیده است و سایر گذرنامه های دیگر را نازیبا جلوه می دهد.

 Neue ترجیح داد رنگ نروژ را در گذرنامه های مختلف خود نشان دهد، گذرنامه های اضطراری سفید، گذرنامه های دیپلماتیک آبی و گذرنامه های عادی قرمز هستند. اگرچه قرمز و آبی رنگ های معمول برای گذرنامه ها هستند، اما سایه های انتخاب شده بیشتر روشن هستند، و برای مدرن تر شدن هستند. اما این جلد کاملاً از سنت دور نیست و دارای تاج نروژ و همچنین نام سندی است که به چندین زبان ترجمه شده و با طلا برجسته شده است - ویژگی هایی که در بیشتر گذرنامه های جهان یافت می شود. در حالی که قسمت بیرونی گذرنامه طراحی شده شیک است، اما فضای داخلی آن چیزی جادویی نیست. هر صفحه با ورق زدن کاربر به ترتیب جغرافیایی از شمال به جنوب با مناظر خیره کننده کشور از جمله جزایر لوفوتن و تلمارک نشان داده شده است.

 Neue درباره انتخاب طراحی خود در وب سایت خود توضیح می دهد: "ما به مناظر اطراف خود احساس تعلق و افتخار می کنیم. تصاویر مناظر و چشم اندازها می توانند به راحتی کلیشه شوند، اما با استقبال گسترده و ریشه عمیق در فرهنگ نروژ، شناسایی آنها بسیار آسان است. " اولین گذرنامه های جدید در ۱۹ اکتبر صادر شد. کسانی که می خواهند یکی از آنها را دریافت کنند باید منتظر بمانند تا گذرنامه های سابق آنها منقضی شود.

منبع : matador network

کد خبر 249464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =