تأثیر COVID-۱۹ بر گردشگری اروپا؛ کاهش ۹۹ درصدی رزرو هتل در فرانسه

صنعت جهانگردی جهانی یکی از صنایع آسیب دیده از نظر تأثیر همه گیری کرونا است. طبق داده های ارائه شده توسط Stockapps.com، در اوج قرنطینه در اروپا، اسپانیا ۹۷ درصد کاهش رزرو در سایت های اقامتگاه های محبوب از جمله اکسپدیا، ایر بی ان بی و بوکینگ را در مقایسه با سال ۲۰۱۹ تجربه کرد. فرانسه به دلیل قرنطینه شدن، ۹۹ درصد رزرو کمتر در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ را ثبت کرده است.

چمدان - با بستن مرزهای کشورها برای محافظت از شهروندان خود، جهانگردی جهانی متوقف شد. این امر در مقاصد گردشگری پیشرو در اروپا، بسیار مشهود بود. در هفته ۱۵ (مارس) سال جاری، وقتی شیوع کرونا همه دنیا را گرفت، اسپانیا ۹۷٪ کاهش در رزروها را در مقایسه با ساا ۲۰۱۹ در سایت های معروف مانند Airbnb، Expedia و Booking.com تجربه کرد.   فرانسه در همین بازه زمانی ۹۹٪ کاهش را تجربه کرده است.

در اسپانیا در هفته ۲۶ سال ۲۰۲۰ فقط ۱۶٪ کاهش رزرو ثبت شده است در حالی که فرانسه در هفته ۲۷ تنها ۱۳٪ کاهش رزرو ثبت کرده است.

در انگلستان و ایتالیا، که اوضاع به همان سطح فرانسه و اسپانیا بهبود نیافته بود، رزرو اتاق هتل ها در دوره تابستان بسیار کمتر از سال ۲۰۱۹ بود. هفته ۳۱ کمترین درصد کاهش رزرو اتاق هتل در انگلیس در طول تابستان بوده است، که رقم سرسام آور ۵۱ درصد کاهش را نسبت به سال ۲۰۱۹ ثبت کرده است.

ایتالیا نیز کمترین درصد کاهش خود را در هفته ۳۰ با ۴۴ درصد ثبت کرد.

منبع : travel daily news

کد خبر 249451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =