تحصیل در رشته هنر در کانادا - آشنایی با شرایط تحصیل در این رشته | به دنبال تحصیل در رشته هنر هستید؟

این روزها رشته هنر طرفداران زیادی را پیدا کرده است و افراد زیادی قصد تحصیل در این رشته را دارند. دانشگاه‌های کانادا با توجه به درصد فارغ التحصیلان متخصص در این رشته به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های هنر در سطح جهان شناخته شده و افراد زیادی را برای تحصیل در این کشور می‌پذیرند. همانطور که می‌دانید کشور کانادا به یکی از قطب‌های جذب دانشجو در جهان تبدیل شده است که دانشگاه‌های این کشور سالانه افراد زیادی را از سراسر جهان برای تحصیل می‌پذیرد.

افرادی که قصد تحصیل در رشته هنر در کانادا را دارند، می‌توانند با ارسال درخواست خود به عنوان دانشجو شانس خود را برای قبولی در دانشگاه‌های کانادا امتحان کنند. البته توجه کنید که ورود به این دانشگاه‌ها شرایط و قوانینی دارد که در ادامه این مطلب با آن‌ها آشنا خواهید شد.

آشنایی با رشته هنر 

تحصیل در رشته هنر در کانادا نیازمند افرادی است که خلاقیت زیادی داشته و حداقل یک مدرک در حوزه هنرهای تجسمی داشته باشند. همانطور که می‌دانید هنر نوعی نبوغ و استعداد ذاتی است که در برخی از افراد کم و در برخی دیگر از افراد بسیار زیاد است. همین امر باعث شده تا هنر یک استعداد خاص شود که در افراد نسبتا کمی وجود دارد. اما این موضوع به این معنی نیست که هیچکس نمی‌تواند هنر را بیاموزد و خلاقیت داشته باشد. اگر قصد دارید در رشته هنر تحصیل کنید باید با تاریخ آن آشنا شده و خلاقیت خود را بالا ببرید. 

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا دوره‌هایی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید انواع کارهای هنری را به صورت تخصصی انجام دهید و با مهارت‌هایی که در این دانشگاه‌ها فرا می‌گیرید، در کشور کانادا درآمد خوبی داشته باشید. در دانشگاه‌های کانادا معمولا رشته‌های عکاسی، موسیقی، فیلم و سینما، هنرهای تجسمی و نمایشی توسط اساتید مجرب و باتجربه تدریس می‌شود که از بهترین اساتید این رشته‌ها هستند.

هنرهای تجسمی (Visual Arts)

هنرهای تجسمی هنری است که به خلاقیت و تمرکز بسیار زیادی را احتیاج دارد. این هنر بر خلق آثار بصری تاکید دارد و آثار تولید شده از آن بر حسب احساسات، ایده و یا اطلاعات ساخته می‌شوند. هم اکنون هنرهای تجسمی بر پایه زیبایی و هنرهای کاربردی هستند.

هنرهای نمایشی (Performing Arts)

هنرهای نمایشی یا هنر بداهه یک هنر خاص است که برای افراد بیننده اجرا می‌شود. این هنر در تئاترها و فیلم و سینما کاربرد دارد و همین امر هنرهای نمایشی را زیبا و خاص کرده است. این هنر به صورت زنده و یا از پیش کار کرده نمایش داده می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

اگر کانادا را به عنوان یک مقصد تحصیلی برای خود در نظر گرفته‌اید، بهتر است با ابزار جستجوی هوشمند هر اطلاعاتی را که در مورد دانشگاه‌های این کشور نیاز دارید پیدا کنید و دانشگاه موردنظر خود را با اطمینان انتخاب کنید.

دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل رشته هنر در کانادا

دانشگاه‌های زیادی برای تحصیل در رشته هنر در کانادا وجود دارند که هر کدام از آن‌ها در یک نقطه از این کشور قرار دارند و امکاناتی که به دانشجویان ارائه می‌دهند با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه با این دانشگاه‌های و شرایط ورود به آن‌ها آشنا خواهید شد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)

این دانشگاه بیشتر در حوزه موسیقی فعالیت می‌کند و افراد زیادی از این دانشگاه فارق التحصیل شده‌اند. این دانشگاه از افراد غیر بومی شهریه بیشتری نسبت به افراد بومی دریافت می‌کند و این شهریه حدود 30.000 هزار دلار کانادا است. تاریخ هنر، هنرهای تجسمی و تئوری از دوره‌هایی هستند که در این دانشگاه اجرا می‌شود و موسیقی مهم‌ترین آن‌ها است. این دانشگاه برای یادگیری موسیقی، دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی زیادی دارد که برای اکثر سبک‌ها و نوازنده‌ها مناسب است.

دانشگاه تورنتو (Toronto)

در این دانشگاه تاریخ هنر و علوم در پردیس سنت جرج تدریس می‌شود و هر ساله دانشجوهای زیادی درخواست خود را برای تحصیل در این دانشگاه ارسال می‌کنند. ورود به این دانشگاه شرایط سختی دارد و شما باید دارای یک مدرک زمان و آیلتس سطح 6.5 باشید تا مورد پذیرش قرار بگیرید.

دانشگاه مونترآل (de Montreal)

اساتید این دانشگاه در تدریس تاریخ هنر و مطالعات فیلم و سینما تخصص داشته و اکثر افرادی که به این دانشگاه می‌روند به بازیگری علاقه زیادی دارند. در دپارتمان دانشکده هنر و علوم این دانشگاه تاریخ هنر و سینما و بازی‌های ویدئویی تدریس می‌شود و در دپارتمان دانشکده موسیقی آن، سازهای بادی، کلیددار، وسایل قدیمی، گیتار و چنگ و غیره تدریس می‌شود که افراد زیادی به این سازها علاقه داشته و برای ورود به این دانشگاه درخواست می‌دهند. برای ورود به این دانشگاه حداقل باید آیلتس سطح 6 داشته باشید و دارای مهارت‌های پایه نوازندگی یا موسیقی باشید.

دانشگاه مک گیل (Mcgill)

این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه ‌های کانادا در رشته هنر است و اساتید بزرگی در این دانشگاه تدریس می‌کنند. این دانشگاه در سطح بین المللی فعالیت می‌کند و سالانه دانشجوهای زیادی را از سراسر جهان می‌پذیرد و جزو اولین دانشگاه‌های هنر اجرایی در کانادا است. این دانشگاه بر حسب نمونه کار و هنرهایی که پیاده سازی کرده‌اید، افراد را شناسایی می‌کند و در با بررسی سوابق تحصیلی، نامه‌های پیگیری، نمرات و فضای موجود در دانشگاه، دانشجوبان را می‌پذیرد. در این دانشگاه به سادگی می‌توانید هنر و مطالعات ارتباطی خوبی را داشته باشید و در دپارتمان موسیقی آن تمرین کنید.

اگر با توضیحاتی که در این مطلب از سایت مای اسمارت اپلای درباره تحصیل در دانشگاه‌های رشته هنر در کشور کانادا اطلاعات کافی به دست نیاوردید، می‌توانید به وب سایت مای اسمارت اپلای بروید و به اطلاعاتی مانند شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کانادا و اطلاعات مفید دیگر را به دست آورید. همچنین کارشناسان و مشاوران باتجربه ما نیز در آنجا حضور دارند و پاسخ سوالاتی که در ذهنتان ایجاد شده است را پیدا کنید.

کد خبر 249411

برچسب‌ها