VOMA؛ اولین موزه مجازی تعاملی جهان

بیشتر افراد احتمالاً تاکنون از تجربیات موزه های مجازی استفبال نکرده‌اند و این معمولاً به این دلیل است که یک سفر مجازی نمی تواند با چیزهای واقعی مقایسه شود. اکنون یک موزه جدید یک تجربه مجازی را در محوریت کار خود قرار داده است. موزه آنلاین هنر مجازی (VOMA) اولین موزه مجازی کاملاً تعاملی جهان خواهد بود که آثاری از موسسات مشهوری مانند موزه اورسی، موزه هنرهای ویتنی، موزه هنرهای مدرن شهر نیویورک و موسسه هنر شیکاگو را در خود جای داده است.

چمدان - این امکانات، در کنار انواع رسانه ها و سایر منابع دیجیتالی، برای کمک به بازدیدکنندگان جهت غرق شدن در آوار هنری گرد آمده است. علاوه بر بازدید از آثار هنری، می توانید در محوطه موزه نیز گشت بزنید.

 استوارت سمپل، مدیر این پروژه، عنوان کرده است: " در ساخت و بررسی VOMA، ما می خواستیم از احساس رخوت و آرامش بیش از حد، که با قدم زدن در فضای یک گالری خاموش و بی صدا تفاوت چندانی ندارد دور شویم.

ما می خواستیم حس اجتماع و هیاهوی رفتن به یک موزه جالب را که در آن اغلب نمایش های مختلف یا تعاملی برگزار می شود، در فضای مجازی ادغام کنیم.

گزارش شده است که آثار هنری معروفی مانند "المپیا" ادوارد مانه، "باغ دلخوشی های زمینی" اثر هیرونیموس بوش و "نامحرم بودن سنت توماس" ساخته کاراواجو در VOMA به نمایش در می آیند.

این موزه قرار است اوایل سپتامبر افتتاح شود و از طریق وب سایت VOMA به صورت رایگان از هر نقطه در جهان قابل دسترسی است.

منبع : voma

کد خبر 249406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =