ضرر ۲۵ میلیارد دلاری پنج هتل بزرگ زنجیره ای جهان

طبق داده های ارائه شده توسط StockApps.com، ارزش سرمایه بازار ترکیبی هتل ها و استراحتگاه های Wyndham، Choice Hotels International، Marriott International، گروه هتل های اینترکنتینانتال و هیلتون ورلد هولدینگ، به عنوان پنج هتل بزرگ زنجیره ای در جهان در سپتامبر به ۷۹.۲ میلیارد دلار رسید و سقوط ۲۵.۲ میلیارد دلاری را از ابتدای سال ۲۰۲۰ تجربه کرده است.

چمدان - شیوع ویروس کرونا همه صنعت‌ها را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است، اما صنعت هتل داری درگیر بیشترین آسیب بوده است. اگرچه هتل ها، اقدامات ایمنی و بهداشتی بیشتری را به کار گرفتند و با احتیاط برای فصل تابستان بازگشایی شدند، اما بهبودی و رسیدن به سطح قبل از کرونا ممکن است سالها طول بکشد.

ماریوت اینترنشنال شاهد بزرگترین افت بازار در سال ۲۰۲۰ بود. برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کشورها در سراسر جهان قوانین قرنطینه را به گونه ای وضع کرده اند که منجر به لغو رزروها شد و باعث بسته شدن هتل ها بین ماه مارس و ماه مه شد. اگر چه بسیاری از آن کشورها در سه ماه گذشته محدودیت های سفر را لغو کردند، اما در دو تا سه ماهه اول سال سقوط بازار هتلداری به بزرگترین هتل های زنجیره ای در جهان صدمات جبران ناپذیری وارد کرد.

داده های Yahoo Finance نشان داد، سقف بازار هتل های زنجیره‌ای ویندهام، بزرگترین هتل در جهان از نظر تعداد هتل ها، ۵.۸۹ میلیارد دلار در ماه دسامبر بوده است.   در پایان ماه مارس، این رقم به ۲.۹۳ میلیارد دلار کاهش یافت.   اگرچه سه ماهه دوم و سوم سال ۲۰۲۰ بهبود یافت، ارزش کل سهام شرکت آمریکایی که صاحب ۸۰۹۲ هتل است، در سپتامبر بیش از ۵ میلیارد دلار بود که ۸۷۰ میلیون دلار از ابتدای سال تاکنون افت کرده است.

دومین هتل بزرگ زنجیره ای در سطح جهان، هتل های بین‌المللی چویس، در میان بحران ویروس کرونا، ۴۴۰ میلیون دلار سرمایه بازار را از دست داد. در دسامبر ۲۰۱۹، ارزش کل سهام این شرکت که صاحب ۷۱۱۸ هتل است به ۵.۷۶ میلیارد دلار می‌رسید. طی نه ماه گذشته، این رقم به ۵.۳۲ میلیارد دلار کاهش یافت.

با این حال، آمارها حاکی از آن است که هتل های زنجیره‌ای ماریوت، سومین هتل بزرگ زنجیره ای با ۵۹۷۴ هتل در بیش از ۱۱۰ کشور جهان، شاهد بیشترین افت سرمایه بازار از ابتدای سال تاکنون بوده است. در ماه دسامبر، ارزش سهام این شرکت مستقر در واشنگتن، ۴۹.۵۱ میلیارد دلار بود که در پایان سه ماهه دوم سال، نصف شد و به ۲۴.۲۵ میلیارد دلار رسید.   اگرچه سقف بازار این شرکت در سپتامبر به ۳۳.۸۶ میلیارد دلار رسید، این رقم از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۳۱٪ افت را نشان می دهد.

گروه هتل های اینترکنتینانتال با ۵۰۷۰ هتل در نزدیک به ۱۰۰ کشور جهان به عنوان چهارمین هتل بزرگ زنجیره ای در جهان شناخته شده است.   آمارها نشان می دهد سرمایه بازار این شرکت هتلداری چند ملیتی انگلیس در دسامبر ۲۰۱۹ به ۱۲.۳ میلیارد دلار رسیده است. پس از سقوط به ۶.۲ میلیارد دلار در ماه مارس، در سپتامبر به ۹.۷ میلیارد دلار افزایش یافت، و این یعنی ۲۱ درصد افت در بحران ویروس کرونا.

 ارزش کل سهام شرکت هیلتون، پنجمین هتل بزرگ زنجیره ای در سطح جهان، از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی ۵.۶۶ میلیارد دلار کاهش یافته است. در دسامبر، سقف بازار گروه هتل های هیلتون که سال گذشته حدود ۹.۴۵ میلیارد دلار درآمد داشت، ۳۰.۹۴ دلار بود اما پس از افت شدید ناشی از کرونا، در سپتامبر به ۲۵.۲۸ میلیارد دلار رسید.   با این وجود، این رقم از ابتدای سال تاکنون ۱۸ درصد کاهش نشان می دهد.

منبع : https://www.traveldailynews.com/post/worlds-five-largest-hotel-chains-lost-۲۵۲bn-in-market-cap-amid-coronavirus-crisis

کد خبر 249391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =