ورود مسافر به هتل‌های استان اردبیل ۹۵ درصد کاهش یافت

رییس هیات مدیره جامعه هتلداران استان اردبیل گفت: میزان ورود مسافر و گردشگر به هتل‌ها و مراکز اقاتمتی این استان در نیمه نخست سال جاری ۹۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

جعفر بذری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بیش از ۹۴ هزار میلیارد ریال به صنعت هتلداری کشور خسارت وارد شده و با طولانی شدن شرایط کرونایی صنعت هتلداری و گردشگری متحمل خسارت هنگفتی خواهد شد.

وی گفت: این در حالی است که حوادث سیل سال گذشته نیز بر روند مسافرت‌ها در سطح کشور بویژه پذیرش مسافر و گردشگر در هتل‌های استان اردبیل تاثیر منفی داشته و در طول سال ۹۸ نیز درآمد هتلداران این استان به حداقل کاهش یافته بود.

او اظهارداشت: برغم بازگشایی هتل‌ها و مراکر اقامتی رسمی با صدور مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا ، تبلیغات گسترده برای پرهیز از مسافرت توسط رسانه ملی و فضای مجازی بر روند مسافرت‌ها و ورود گردشگر و اسکان در هتل‌های استان اردبیل تاثیرگذار بوده است.

به گفته وی ، در حالی که ۲۴۰ هزار نفر در بخش صنعت گردشگری کشور فعالیت دارند ۷۵ هزار نفر از این تعداد در بخش هتلداری مشغول ارائه خدمات به مردم هستند که بخشی از این افراد در بخش هتلداری استان اردبیل فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه با وجود کاهش درآمد هتلداران از بخش صنعت گردشگری به پنج درصد هیچ اقدام حمایتی برای جبران خسارات کرونا برای فعالان در این بخش از سوی دولت اتخاذ نشده است، افزود: تصمیمات حمایتی از بخش گردشگری کافی نیست و در حالی که برای ادامه فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ وزارت میراث فرهنگی ،صنایع دستی گردشگری هستیم توان تامین هزینه‌های نگهداری هتل‌ها و مراکز اقامتی از جمله هزینه‌های انرژی را با ادامه وضعیت رکود مسافر نداریم.

رییس هیات مدیره جامعه هتلداران استان اردبیل بیان کرد: دولت و مجلس باید از صنعت گردشگری و هتلداری حمایت کافی داشته باشند و تصمیمات فعلی دولت در مورد حمایت از فعالان بخش خصوصی گردشگری کافی به نظر نمی‌رسد، در حالی که هم‌اکنون شاهد آن هستیم که دولت بیشترین حمایت‌ها را از این صنوف داشته و خبری از حمایت بخش گردشگری و فعالان آن نیست.

او گفت: در شرایط فعلی تسهیلات با سود ۱۲ رقمی و مدت زمان بازپرداخت کمی که در نظر گرفته شده کارساز صنعت شکننده گردشگری نخواهد بود، بلکه انتظار می‌رود منابع بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت طولانی مدت به این بخش اختصاص یابد.

بذری تصریح کرد: با طولانی شدن شرایط کرونایی حاکم، صنعت گردشگری متحمل خسارت هنگفتی خواهد شد و تاثیرات آن نیز به این زودی رفع نخواهد شد و چنانچه حمایت‌ها در این زمینه به شکل واقعی، عملی و کارساز نباشد، سرمایه‌گذاران این بخش بیشتر متضرر شده و جبران خسارت نیز غیرممکن خواهد بود.

۲۲۰ هتل و هتل آپارتمان با ۱۵ هزار تخت در استان اردبیل در پذیرش مسافر و گردشگر فعالیت دارند و بیش از پنج هزار تخت پذیرش مسافر نیز از طریق خانه‌مسافرها در استان راه‌اندازی شده است.

کد خبر 249381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =