کدام کشورهای آسیایی مرزشان را به روی گردشگران باز کردند؟ | آسیا شدیدترین و سختگیرانه ترین قوانین را برای گردشگران دارد

با گذشت نزدیک بیش از ۶ ماه از شیوع و همه گیری ویروس کووید-۱۹ در سراسر دنیا که باعث لغو پروازهای بین المللی و بستن مرزها شد، اکنون بسیاری از کشورها از بازگشایی تدریجی مرزهای خود بر روی مسافران بین المللی همزمان با کاهش محدودیت های تردد و حمل و نقل خبر می دهند؛ با این حال کشورهای آسیایی هنوز در مراحل آغازین بازگشایی مرزهای خود برای گردشگران خارجی هستند.

منبع: ایرنا - به گزارش تارنمای گردشگری "تراول‌آف‌پس"، از زمان شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) در سراسر جهان، آسیا یکی از شدیدترین و سختگیرانه ترین محدودیت ها و قوانین را در بستن مرزها داشته است. در حالی که کشورها اروپایی مدتی است مرزهای خود را بازگشایی کرده و همچنان به این روند ادامه می دهند، کشورهای آسیایی با رویکرد بسیار محتاطانه تری به سفرهای ورودی توجه کردند.

تارنمای گردشگری دیگری به نام "سی‌ان‌تراولر" نیز در مورد وضعیت بازگشایی مرز کشورهای آسیایی اینگونه نوشت: درکل، وضعیت بازگشایی مرزهای آسیا بسیار متفاوت است؛ به عنوان مثال، درحالی که هند هنوز در حال مبارزه با یکی از بدترین بیماری های ویروسی جهان است، مالدیو از ۱۵ ژوئیه استقبال از مسافران خارجی را آغاز کرده است؛ این درحالی است که مرزهای آسیای شرقی بجز در برخی موارد محدود همچنان بسته است.

با این وجود محدودیت در جنوب شرقی آسیا بسیار متفاوت است؛ اگرچه تایلند قصد دارد ماه آینده پذیرای گردشگران باشد، اما اندونزی تاریخ های بازگشایی مرزهای خود را که برای ماه سپتامبر تعیین شده بود، فعلا به تعویق انداخته است.

ترکیه که در غرب آسیا و اروپا قرار دارد، از جمله اولین کشورهایی بود که محدودیت های سفر خود را لغو کرد، اما برخی کشورهای همسایه با احتیاط بیشتری پیش می روند و از این رو مرزهای این کشورها همچنان بسته و پروازهای بین المللی به طور موقت متوقف شده اند.

کشورهای آسیایی که مرزهای خود را برای گردشگران بازگشایی کردند


کامبوج

کامبوج از روز بیستم ماه مه سال ۲۰۲۰، ممنوعیت سفر به این کشور را لغو کرده است. با این حال ورود به این کشور بسیار دشوار خواهد بود چرا که کامبوج برنامه های ویزای الکترونیکی و ویزا بدو ورود را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است و همچنین خدمات مربوط به جهانگردی را از ۱۰ ژوئن به حالت تعلیق درآورده است.

دولت این کشور همچنین شرایط سختگیرانه ای برای ورود به کامبوج نیز افزوده است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
*گواهی معتبر پزشک که کمتر از ۷۲ ساعت دریافت شده و نشان دهنده منفی بودن آزمایش کووید-۱۹ در فرد باشد؛
*مبلغ ۲۰۰ هزار دلار سپرده به برای تامین هزینه در صورت ابتلا به ویروس کرونا؛
به محض ورود به کامبوج، مقامات بهداشتی از همه مسافران می خواهند آزمایش کووید-۱۹ را انجام دهند و منتظر دریافت نتایج آزمایشگاه باشند. برخی از مسافران از انتظار به مدت ۲۴ ساعت در شرایط سخت برای دریافت جواب آزمایش خود گزارش داده اند.
*مسافران باید به مدت ۱۴ روز تحت نظارت مقامات محلی در منزل خود قرنطینه شوند.

چین

از تاریخ سوم سپتامبر ۲۰۲۰، چین به مسافران هشت کشور اجازه داده است تا تحت شرایطی وارد این کشور شوند. مسافران تایلند، کامبوج، پاکستان، یونان، دانمارک، اتریش، سوئد و کانادا می توانند به پکن سفر کنند اما باید تحت آزمایش و قرنطینه قرار گیرند. مسافران باید برای بازدید از چین واجد شرایط دریافت ویزا باشند؛ این کشور هنوز برای گردشگران عمومی باز نیست.

اندونزی

بازگشایی بالی به روی گردشگران خارجی ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۰ به تأخیر بیفتد. در ابتدا، فرماندار بالی اعلام کرد که این جزیره در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۲۰ مجدداً مرزهای خود را برای گردشگری بین المللی بازگشایی می کند اما ظاهرا اجرای این فرمان به تعویق افتاده است.

شرایط ورود: کلیه گردشگرانی که به بالی می رسند باید پاسخ منفی آزمایش کووید-۱۹ خود را به همراه داشته باشند در غیر این صورت پس از ورود با هزینه شخصی آنها آزمایش انجام می شود.

دولت اندونزی در حال حاضر به جزئیات دیگری درباره بازگشایی مرزها اشاره نکرده است.

ژاپن

ژاپن کشوری که از ماه مارس مرزهای خود را بر روی گردشگران خارجی بسته بود، در حال حاضر برای بازگشایی مرزها برای گردشگران بین المللی آماده می شود و فهرستی از کشورهایی که محدودیت ها ابتدا برای آنها برداشته می شود  را به اطلاع عموم رسانه است؛ به گفته دولت ژاپن، آنها در نظر دارند ابتدا مرزها برای این کشورها بازگشایی کنند:

سنگاپور، ویتنام، تایلند، استرالیا، نیوزلند، تایوان، کره جنوبی، چین و مالزی

نخست، ژاپن در نظر دارد مرز را برای مسافران تجاری، سرمایه گذاران و سایر بازدیدکنندگان ضروری و پس از آن برای دانشجویان و در آخر گردشگران عمومی بازگشایی کند.

کلیه افرادی که وارد ژاپن می شوند مشمول قرنطینه ۱۴ روزه خواهند بود. با این حال دولت ژاپن اعلام کرده در صورتی که آزمایش کووید-۱۹ پیش و پس از ورود این افراد منفی باشد، می توانند از قرنطینه خارج شوند.

قرقیزستان

مرزهای قرقیزستان روز بیست و یکم اوت به صورت رسمی برای گردشگران بازگشایی شده است و اکنون به کشورهای منتخب اجازه می دهد برای نخستین بار پس از بستن مرزهای خود در ماه مارس، بار دیگر به این کشور سفر کنند.

برای بازدید از این کشور، آزمایش کرونا و قرنطینه ضروری نیست اما دولت این کشور انجام آزمایش را "توصیه" می کند.

کشورهای این فهرست عبارتند از: روسیه، انگلیس، چین، پاکستان، ترکیه، امارات و بسیاری از کشورهای اروپایی.

مالزی

از ۲۲ ژوئیه، مالزی استثنائاتی برای گردشگران به این کشور قائل شده است. مرزهای مالزی از ماه مارس به روی گردشگری بین المللی بسته شده و تا روز ۳۱ اوت نیز بازگشایی نخواهد شد، اما اکنون چند راه برای ورود گردشگران منتخب وجود دارد.  

در حال حاضر مسافران مناطق سبز از نظر گستردگی کرونا با هدف درمان یا سرمایه گذاری می توانند وارد مالزی شوند؛ این کشورها عبارتند از:

مالزی اکنون از ۱ ژوئیه به گردشگران پزشکی اجازه ورود به کشور را می دهد. این یک روش عالی برای راه اندازی مجدد آهسته بخشی از بخش گردشگری است و در عین حال به گردشگران اجازه می دهد به طور مستقیم در این کشور سرمایه گذاری کنند. دولت موافقت کرده است که به بیماران کشورهای منطقه سبز تعیین شده اجازه دهد برای مداوا به مالزی وارد شوند. از ۲۱ ژوئیه، کشورهای منطقه سبز فعلی عبارتند از:

برونئی، سنگاپور، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و نیوزلند.

مالدیو

مالدیو مرزهای خود را برای گردشگری بین المللی روز ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۰ بازگشایی کرد و پروازهای بین المللی خود را از سر گرفت. مالدیو تحت قوانین و شرایط عادی برای تمامی کشورها ویزا صادر می کند. مسافران ملزم به اثبات منفی بودن آزمایش کووید-۱۹ هستند که حداکثر۷۲ ساعت قبل انجام شده باشد.

نپال

همزمان با از سرگری پروازای بین المللی، نپال روز اول سپتامبر ۲۰۲۰ مرزهای خود را برای گردشگری بین المللی بازگشایی می کند.

دولت نپال اعلام کرد که همه پروازهای بین المللی و داخلی روز ۱۷ اوت از سر گرفته می شوند، اما از آن زمان برای اول سپتامبر برنامه ریزی شده است.  

این بازگشایی درست از سپتامبر تا نوامبر که فصل آغاز بازدید گردشگران از نپال است، آغاز می شود.

نپال نیز همانند دیگر کشورهای ذکر شده شرط ورود به این کشور را داشتن نتیجه منفی آزمایش کرونا (بدون محدودیت زمانی) اعلام کرده است.

تایلند

تایلند از اول ژوئیه سال ۲۰۲۰ شروع به بازگشایی مرزهای خود برای گردشگران مجاز خارجی خواهد کرد.

مسافرانی که مجاز به ورود به تایلند خواهند بود: بازرگانان، کارگران ماهر، افرادی که خانواده تایلندی دارند، افرادی که به دنبال خدمات بهداشتی در تایلند هستند.

ازبکستان و ویتنام نیز با شرایط تقریبا مشابه از ۱۵ اوت پذیرای برخی مسافران مجاز خواهند بود.

کد خبر 249376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =