تنهاترین فیل جهان از باغ وحش به پناهگاه منتقل شد | نداشتن شریک زندگی فیل را هم افسرده کرد!

گروه فور پاز که یک گروه حمایت از حیوانات است روز شنبه اعلام کرد که یک فیل مشهور جهان از باغ وحش پاکستان که در آن نگهداری می‌شده است خارج و به شرایط بهتر منتقل خواهد شد.

چمدان - این فیل که کاون نام دارد، طی ۳۵ سال گذشته در باغ وحش مرغزار اسلام آباد نگهداری شده بود، که شرایط آن توسط گروه حمایت از حقوق حیوانات عصفناک توصیف شده است. وخیم شدن اوضاع سلامتی و تنهایی بیش از حد این فیل باعث شده است تا کاون در سطح جهان به عنوان "تنهاترین فیل جهان" شناخته شود.

 دکتر فرانک گوریتز، رئیس بخش دامپزشکی در موسسه تحقیقات باغ وحش و حیوانات وحشی لایب نیتس در برلین به مطبوعات اعلام کرده است: عدم مراقبت های جسمی و رفتاری و همچنین عدم وجود یک شریک زندگی، منجر به کسل شدن باور نکردنی کاون شده است.

دامپزشکان موسسه فورپاز پس از انجام معاینه پزشکی از کاون، مشکلات فیزیکی بسیاری را در این فیل تشخیص دادند که اگرچه چاق بود و به شدت به درمان پا احتیاج داشت اما قادر به جابجایی بود و به همین دلیل به یک پناهگاه در کامبوج منتقل شد.

کاون موضوع یک کارزار رفاهی بین المللی بود که در سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود. شریک این فیل در سال ۲۰۱۲ درگذشت، و از آن زمان کاون در یک اتاقک و به صورت انفرادی نگهداری می شد که در این مدت سلامتی او تا حد زیادی از دست رفت.

دامپزشکان تشخیص دادند که او نیاز به توان بخشی گسترده پا و افزایش حرکت بدنی دارد. در ماه مه سال جاری، دادگاه عالی پاکستان به دلیل شرایط ناگوار ناشی از سهل انگاری سیستمی، دستور تعطیلی باغ وحش مرغزار را صادر کرد و تصمیم گرفته شد که این فیل تنها را به پناهگاهی منتقل کنند.

موسسه فورپاز و سازمان های دیگر در تلاشند تا خانه ای برای حیوانات دیگر این باغ وحش، از جمله دو خرس آن، پیدا کنند.

منبع :matador network

کد خبر 249360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =