قبل از بررسی این نکات، بلیط هواپیما نخرید

امروزه دیگر خرید بلیط هواپیما به یکی از نیازهای روزانه ما تبدیل شده است. چرا که بسیاری از ما خواه ناخواه مجبور هستیم تا برای سفرهای کاری، تحصیلی و حتی تفریحی خود از جایی به جای دیگر سفر کنیم. از این رو بدیهی است که برای این جابجایی ها نیازمند انتخاب وسیله نقلیه ای هستیم که به اندازه کافی سریع و ایمن باشد. به همین خاطر هم است که اغلب مسافران برای انجام سفرهای ضروری خود به سراغ خرید بلیط هواپیما می‌روند. اما خرید بلیط هواپیما با همه سادگی هایش، نیازمند توجه به برخی از نکات است که به ما کمک می‌کنند تا سفر خاطره انگیزتری را تجربه کنیم. به همین جهت قصد داریم تا در ادامه این مطلب با عنوان "قبل از بررسی این نکات، بلیط هواپیما نخرید" به بررسی برخی از آنها بپردازیم؛ با قاصدک ۲۴ همراه باشید.


راه های خرید بلیط هواپیما

با پیشرفت تکنولوژی و الکترونیکی شدن کلیه خدمات، دیگر کمتر کسی را می‌یابیم که با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات مسافرتی بلیط قطار، هواپیما یا اتوبوس خود را خریداری کند. با این حال باید بگوییم که در حال حاضر همچنان هر دو راه خرید حضوری و آنلاین بلیط سفر برای مسافران وجود دارد. اما توصیه اکید کارشناسان حوزه گردشگری این است که با توجه به مزایایی که خرید اینترنتی بلیط سفر نسبت به خرید حضوری آن دارد کلیه بلیط ها اعم از بلیط هواپیما، اتوبوس و... به صورت آنلاین خریداری شود. بنابراین اگر شما قصد دارید تا برای یک سفر هوایی آماده شوید و هنوز نحوه خرید بلیط هواپیما خود را انتخاب نکرده اید بد نیست بدانید که در خرید آنلاین بلیط هواپیما شما سریعتر و ساده تر به یک بلیط ارزان هواپیما دست پیدا خواهید کرد. همچنین در این روش از خرید می‌توانید بلیطی را رزرو کنید که با اولویت های شما تطابق دارد و برای خرید آن مجبور نبوده اید از بین گزینه های متصدی فروش، یکی را انتخاب کنید.

مقصد پرواز

معمولاً به هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی تنها یک فرودگاه را در شهر مقصد می‌بینیم. بدیهی است که در چنین حالتی انتخاب دیگری نداریم و راحت تر می‌توانیم مقصد پرواز خود را تعیین کنیم. اما این پروسه در خرید بلیط هواپیما خارجی کمی متفاوت تر است و همه انتخاب ها به مقصد یک فرودگاه خلاصه نمی‌شود. به طور مثال ممکن است مسافر قصد سفر به شهری را داشته باشد که وسعت زیادی دارد و سه فرودگاه در آن ساخته شده است. بدیهی است در چنین شرایطی انتخاب فرودگاه اشتباه، موجب افزایش هزینه های سفر و اتلاف وقت مسافر می‌شود. به همین خاطر توصیه می‌کنیم اگر به مقصد شهری پرواز می‌کنید که بیش از یک فرودگاه در آن وجود دارد، حتماً فرودگاهی را به عنوان مقصد انتخاب کنید که به محل کار، اقامت یا تفریحات شما نزدیکتر است.
 



کلاس پروازی بلیط

همانطور که می‌دانید بلیط هواپیما در سه کلاس پروازی مختلف یعنی فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی به مسافران عرضه می‌شود. کلاس های که هم از نظر نرخی و هم از نظر امکانات با هم متفاوتند. از این رو اگر شما قصد خرید یک بلیط هواپیما ارزان قیمت را دارید بد نیست تا نرخ کلاس های اکونومی پروازها را چک کنید. در حالی که اگر بهترین امکانات را می‌خواهید باید تن به تعرفه های بالاتر داده و بین کلاس تجاری و ویژه به دنبال صندلی پرواز خود بگردید.
 



نوع بلیط و قیمت آن

اغلب مسافران با بلیط سیستمی هواپیما آشنایی دارند و می‌دانند این همان بلیطی است که قیمت آن توسط شرکت های هواپیمایی تعیین می‌شود. اما بلیط چارتر یا همان بلیطی که چارتر کننده ها آن را تامین می‌کنند چگونه قیمت گذاری می‌شود؟ اگر تا کنون با بلیط چارتر هواپیما پرواز کرده باشید حتماً متوجه شده اید که قیمت این نوع بلیط در زمان های مختلف تغییر می‌کند. به عبارت دیگر نکته ای که در مورد تغییرات قیمت بلیط هواپیما چارتر وجود دارد آن است که به طور کلی هرچه بیشتر به زمان پرواز نزدیک می شویم بهای بلیط چارتر ارزان می شود تا زودتر به فروش برسد.

دلیل این موضوع آن است که چارترکننده بیم آن دارد که ممکن است همه ظرفیت اجاره شده پر نشود اما در صورتی که احساس کند تقاضا برای آن بلیط چارتر و پروازهای چارتری زیاد است و در واقع مسافرت زیادی قرار است در آن زمان انجام شود ممکن است قیمت بلیط خود را افزایش دهد. این اتفاق یعنی افزایش و کاهش قیمت بلیط هواپیما چارتر، به کررات در سال اتفاق می افتد. مثلا در زمانی مثل عید نوروز یا فصل تابستان یا برخی مناسبتهای مذهبی، ملی و یا تعطیلات خاص تقاضا برای سفر زیاد است و نرخ بلیط چارتر افزایش مییابد اما در برخی زمانهای دیگر مثل در شرایط بدی آب و هوا که سفر کمتر انجام می شود قیمت بلیط چارتر کاهش مییابد. با این حال بلیط چارتر هواپیما همیشه ارزانترین بلیط موجود برای خرید نیست از این رو توصیه می‌کنیم تا به هنگام خرید بلیط، به سیستمی یا چارتر بودن آن و قیمت بلیط مورد نظر نیز توجه کنید.

امکان استرداد بلیط خریداری شده

شاید کمتر کسی به هنگام خریدن بلیط هواپیما به فکر پس دادن آن بیفتد با این حال هرگز نمی‌توان احتمال لغو شدن سفر را نادیده گرفت. بنابراین اگر مجموعه ای را برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما خود انتخاب کرده اید و قصد دارید بلیط سفر مورد نیاز خود را از آن تهیه کنید، بهتر است قبل از هر کاری به بررسی امکانات آن مجموعه بپردازید. مثلاً ببینید که این سایت امکان استرداد آنی و آنلاین بلیط را نیز برای شما فراهم می‌کند یا تنها می‌توانید از آن بلیط بخرید؟ البته اگر سایت مورد نظر شما قاصدک ۲۴ است خیالتان در این خصوص آسوده باشد. چرا که این مجموعه امکان خرید آنلاین بلیط اتوبوس، قطار، هواپیما، بیمه مسافرتی و حتی رزرو هتل را به صورت یکجا برای کاربران خود مهیا کرده است و استرداد آنلاین انواع بلیط نیز یکی از خدمات ارائه شده در آن است.

برگرفته از:

Ghasedak۲۴.com

کد خبر 249341

برچسب‌ها