مشاهده یک نهنگ قاتل سفید نادر در آب‌های جنوب شرقی آلاسکا

اوایل این ماه یک نهنگ سفید قاتل در سواحل جنوب شرقی آلاسکا توسط محققان مشاهده شد. این نهنگ نادر هنگام شنا در میان دیگر همنوعان مشکی رنگ خود شنا می کرد و بلافاصله از میان جمعیت برجسته شد.

چمدان - نهنگ های قاتل معمولاً سیاه سفید هستند، اما این نهنگ خاص به رنگ سفید خالص بود، یک اتفاق بسیار نادر تا حدی که دنیس راجرز، کاپیتان کشتی، گفت که این اولین نهنگ قاتل سفید است که تاکنون در ۴۵ سال قایقرانی خود در آبهای جنوب شرقی آلاسکا دیده است.

راجرز حتی چند روز بعد از پنجره اش که مشرف به اقیانوس در پترزبورگ بود، به نهنگ نگاه دوم کرد. مانند گذشته، این نهنگ با همنوعان خود در حال شنا بود. استفانی هیز، دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه آلاسکا فیربانکس، در بیانیه مطبوعاتی گفت: «در جهان فقط هشت نهنگ قاتل سفید ثبت شده است. وجود یکی در جنوب شرقی یک پدیده باورنکردنی بود. "

 تصور می شود که این نهنگ نادر دارای بیماری به نام لوسیسم است و باعث جهش DNA و باعث کمبود رنگدانه های پوست می شود.

هیز گفت: "بسیار خوشحالم که نه فقط قادر به دیدن آن، بلکه فراتر از آن باشیم. ما می توانستم به عنوان یک دانشمند به آن امیدوار باشیم که بتوانیم آن را کنترل کنیم و دریابیم که در زندگی یک نهنگ قاتل سفید چه اتفاقی می افتد."

 این نهنگ قبلاً توسط محققان بریتیش کلمبیا ثبت شده بود و نام آن تلوم بود، به معنی "ماه روشن" به زبان مردم ساکن شمال غربی اقیانوس آرام.

در آوریل سال ۲۰۲۰ این نهنگ در واشنگتن مشاهده شد. این نهنگ دو ساله ممکن است بعداً در زندگی خود به دلیل رنگ سفیدش با مشکلاتی روبرو شود اما مطمئناً او یک حیوان چشم نواز خوشایند است.

منبع : https://matadornetwork.com/read/white-killer-whale-southeast-alaska/

کد خبر 249329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =