زمین‌خواری ۴۷ میلیاردی در هرمز کشف شد

با هوشیاری و تلاش کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان هرمزگان یک فقره زمین‌خواری به مبلغ ۴۷۰ میلیارد ریال در جزیره هرمز شناسایی و کشف شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان شنبه اول شهریور در تشریح این خبر گفت: مأموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح سراسری مبارزه با زمین‌خواری و باهدف رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی با گسترش چتر اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی یک فقره تصرف اراضی ملی توسط یک شرکت در جزیره هرمز را شناسایی و موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار قراردادند.

سردار غلامرضا جعفری افزود: مأموران با هماهنگی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با توجه به موقعیت سوق‌الجیشی، گردشگری بودن منطقه و حساسیت موضوع ضمن تشکیل جلسه با نهادها و ادارات دولتی متولی نگهداری اراضی ملی با تشکیل تیمی مشترک با حضور کارشناسان اداره صنعت و معدن در معیت نمایندگان حقوقی ادارات مرتبط چندین مرحله به جزیره اعزام شدند. پس بررسی‌های دقیق انجام‌شده توسط کارشناسان مشخص شد شرکت موصوف در سال ۱۳۸۹ زمینی به متراژ پنجاه‌هزار متر از اداره راه و شهرسازی برای ساخت مسکن مهر تحویل لیکن اقدام به تصرف غیرقانونی ۴۷ هزار متر مازاد توافق انجام‌شده کرده است که در این رابطه با دستور فضایی رئیس هیات مدیره شرکت احضار از وی تحقیق که با توجه به مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده به بزه انتسابی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ارزش زمین‌های تصرف‌شده در این پرونده را، ۴۷۰ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: متهم با تشکیل پرونده قضایی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

منبع : ایسنا
کد خبر 249277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =