استفاده از ظرفیت کیش در جام جهانی قطر | ورود بخش‌خصوصی برای ساخت ورزشگاه در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در جزایر کیش در کنار استعداد گردشگری، گفت: مذاکرات بسیاری برای استفاده از کیش در جام جهانی بعدی وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود بخشی از تیم‌ها تمرینات خود را از یک سال قبل در این منطقه انجام دهند.

غلامحسین مظفری رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: مذاکرات بسیاری برای استفاده از ظرفیت کیش در جام جهانی بعدی وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود بخشی از تیم‌ها تمرینات خود را از یک سال قبل در کیش انجام دهند که مذاکرات آماده‌سازی سالن‌ها و زمین ها انجام شده و بخش خصوصی برای ساخت ورزشگاه ورود کرده است تا بتوانیم تمرین تیم‌ها و هواداران را در کیش استقرار دهیم تا از ظرفیت گردشگری کیش استفاده کنند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های منطقه کیش، اضافه کرد: تعداد ۲۸نفر در یکی از مجموعه‌های دانش بنیان راه‌اندازی و مستقر شده در کیش خدمات در حوزه نفت وگاز ارائه می‌دهند که متوسط سنی به طور میانگین ۳۳سال است وخیلی از کشورهای رقیب ایران علی‌رغم میل باطنی از این تکنولوژی استفاده می‌کنند چرا که این تکنولوژی تنها چهار کشور نروژ، آمریکا، سوئد و ایران به آن دسترسی پیدا کرده‌اند و با ایجاد چنین مجموعه‌ای کشور از این حوزه کاملاً بی‌نیاز شده و درگیر مشکلات تحریم نیستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه بسیاری کشورها مانند هند، عمان، قطر و عربستان از این مجموعه خدمات دریافت کرده‌اند، ادامه داد: این نشان از ظرفیت کیش به عنوان منطقه گردشگری داشته که در کنار موضوع گردشگری واحدهای صنعتی کارآمدی نیز وجود دارد که بیش از ۳۲۰ واحد صنعتی که صادرات محور هستند و بخشی از این واحدها بیش از ۸۰درصد محصولات خود را صادر می کنند که با وجود تحریم کار سخت شده اما باعث شده به دنبال تکنولوژی بروند و آن را تولید و  قوی و جدی‌تر به کار خود ادامه دهند.

مظفری بیان کرد: زمانی که ما این طرح را آغاز کردیم رقم آن ۵۵ میلیارد تومان بود که پرداخت شد و شرکت های دانش بنیان آن را تولید کردند.

وی تصریح کرد: بهترین و مجهزترین فرودگاه کشور در کیش به دست کسانی که در مناقصه شرکت کردند ساخته می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه طرح لایروبی اسکله بندر ۳۵هزار تنی توسط خارجی ها به سرانجام نرسید را آغاز کردیم، گفت: در حال حاضر با مؤسسه داخلی قرارداد بستیم، توانمندی‌ها درنظر گرفته شده و بدون کم و کاستی شروع خواهیم کرد.

مظفری با بیان اینکه ۳۰هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی و پروژه در جزیره کیش در حال اجرا است، عنوان کرد: این نشان از توان ظرفیت جزیره است که با راه‌اندازی شرکت مرکز دانش بنیان ۱۵۸ شرکت درخواست مستقر شدن دادند که مقدمات اولیه فراهم و ۲۳ شرکت استقرار یافته و زمین‌هایی را برای حضور شرکت‌ها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه امروز تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای را بین وزارت بهداشت و انجمن صنایع دارویی امضاء کردیم، اضافه کرد: همچنین زمینی برای وزارت بهداشت برای شهرک صنایع دارویی در نظر گرفته شده که امکانات پذیرش رویداد بین المللی را دارا باشد و بتوانند از امکانات استفاده کنند.

کد خبر 249261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =