زنجان امسال گردشگر مذهبی نمی‌پذیرد / با قمه‌زنی برخورد جدی خواهد شد

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد خواهد شد، گفت: در محرم امسال از پذیرش گردشگر مذهبی معذوریم.

چمدان -  فتح الله حقیقی در جلسه کمیته محرم، با اشاره به شرایط استان زنجان در خصوص بیماری کرونا، گفت: برای عزاداری های محرم باید فرمایشات رهبری را فصل الخطاب قرار دهیم.

استاندار زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان 83 درصد و بهداشت فردی 78 درصد است، خاطرنشان کرد: افزایش شمار مبتلایان استان را از چهار تیرماه به بعد به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد بودیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در این بازه زمانی شاهد 30 درصد فوتی‌ها و 50 درصد بستری در بیمارستان‌ها بودیم، افزود: همه مسئولان در برابر جان مردم مسئول هستند.

وی با یادآوری اینکه برای عزاداری‌های محرم تجمع در شرایط کنونی جایز نیست، گفت: با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول از برخورد جدی با قمه زنی در ایام محرم خبر داد و گفت: این اقدام که نوعی خرافه در دین محسوب می شود و خطر انتشار کرونا را افزایش می دهد.

استاندار زنجان با بیان اینکه از پذیرش گردشگر مذهبی در این شرایط خودداری خواهد شد، گفت: شرایط توزیع کمک مومنانه با تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان توسط سپاه بهبود یافته است.

کد خبر 249238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =