هزینه اقامت خوان کارلوس، پادشاه اسپانیا در هتل پنج ستاره ابوظبی چقدر است؟

ابتدا پرتغال بود و بعد جمهوری دومینیکن اما حالا به نظر می‌رسد هتلی اشرافی در امیرنشین ابوظبی محتمل‌ترین گزینه اقامت خوان کارلوس، پادشاه پیشین و بدنام اسپانیاست.

همشهری آنلاین نوشت: یک هفته پس از انتشار خبر خروج خوان کارلوس از اسپانیا برای آغاز زندگی در تبعید، یکی از رسانه‌های اسپانیایی تصویری از یک فرد هنگام پایین آمدن از پله‌های هواپیمایی اختصاصی منتشر کرده که البته ماسک بر چهره دارد و به نظر می‌رسد بسیار شبیه خوان کارلوس است.

این تصویر تاییدکننده گزارش یک روز پیش روزنامه معتبر ABC (حامی خاندان پادشاهی) است که مدعی شده بود پادشاه پیشین پس از خروج از اسپانیا در روز دوشنبه با یک جت اختصاصی، به امارات متحده عربی رفته و در یک سوییت شاهانه مستقر شده است. گمانه‌زنی‌ها درباره محل تبعید پادشاه بدنام اسپانیا پس از انتشار نامه او به جانشین و پسرش شاه فیلیپ ششم اوج گرفت. خوان کارلوس در آن نامه نوشته بود می‌خواهد در اوج رسوایی‌های مالی از اسپانیا خارج شود و بیرون از زادگاهش زندگی کند.

اندکی پس از انتشار نامه، رسانه‌های پرتغالی مدعی شدند پادشاه پیشین در مناطق خوش آب و هوای این کشور اقامت دارد. خوان کارلوس خودش در تبعید در شهر رم به دنیا آمده و بخشی از کودکی را در پرتغال گذرانده است. چیزی نگذشته بود که یکی از روزنامه‌های اسپانیایی اعلام کرد پادشاه از پرتغال به دومینیکن رفته و به طور موقت در ویلای اشرافی یکی از دوستانش ساکن شده است. هر چند اداره مهاجرت دومینیکن این ادعا را خیلی زود رد کرد.

روز جمعه ABC گزارشی درباره خوان کارلوس منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: یک جت اختصاصی صبح روز دوشنبه از مسیر پاریس به ابوظبی در شهر ویگو در شمال غربی اسپانیا توقف کرده تا خوان کارلوس، چهار نیروی امنیتی و یک فرد دیگر را سوار کند. پس از هفت ساعت پرواز، مسافران جت اختصاصی در فرودگاه البطین ابوظبی فرود آمده و از آنجا با یک فروند بالگرد به قصر الامارات ویژه خاندان سلطنتی منتقل شده‌اند. هزینه هر شب اقامت پادشاه پیشین در سوییت این هتل ۱۳ هزار دلار است.

جت اختصاصی خوان کارلوس

ماه مارس امسال پس از افشای ارتباط خوان کارلوس با منابع سعودی و به جیب زدن میلیون‌ها یورو از این راه، پادشاه فیلیپ دستمزد پدر را قطع و اعلام کرد از دریافت ارثیه خود از پادشاه ۸۲ ساله پیشین چشم‌پوشی می‌کند. سه ماه بعد، مقام‌های قضایی اسپانیا پرونده‌ای گشودند تا نقش خوان کارلوس را در امضا شدن قراردادی ۶.۷ میلیارد یورویی در کنسرسیوم اسپانیایی احداث خط آهن تندرو میان شهرهای مدینه و مکه در عربستان بررسی کنند.

خوان کارلوس در شکل‌گیری دموکراسی در اسپانیا پس از مرگ ژنرال فرانسیسکو فرانکو در ۱۹۷۵ نقشی اساسی ایفا کرد و جلوی یک کودتای نظامی را هم در سال ۱۹۸۱ گرفت اما رسوایی‌های زندگی شخصی و امور مالی در چند سال اخیر چهره او را در سطح اروپا و جهان مخدوش کرد.

جت اختصاصی خوان کارلوس

با اینکه مقام‌های امیرنشین ابوظبی هنوز حضور پادشاه پیشین اسپانیا را در هتل پنج ستاره قصر الامارات تایید نکرده‌اند اما معاهده استرداد متهمان و مجرمان بین مادرید و دبی در ۲۰۱۰ به امضای خوان کارلوس رسیده و اگر نظام قضایی اسپانیا بخواهد، می‌تواند پادشاه پیشین را برای محاکمه بازگرداند.

کد خبر 249227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =