کووید پاس به کمک گردشگری می آید | بلاکچین برای نجات گردشگری وارد شد

بیماری هم گیر کرونا ویروس بسیاری  از صنایع را تحت تاثیر خود قرار داده، به طوری که  که صنعت گردشگری هم یکی از صنایع آسیب دیده از این بیماری  است. در حالی که شمار گردشگران طی این چند ماه با کاهش چشمگیر روبرو بوده اند.

سایت «ورلد اکونومیک فوروم» در گزارشی نوشت: هزاران سفرهای تعطیلات تابستانی اکنون به دنبال شیوع کووید ۱۹ در سراسر جهان، لغو شده اند و مسافران  برای سفر  به کشور قبل از ورود مجبور به قرنطینه شدن هستند.

در اواسط ماه ژوئیه، تعداد موارد تأیید شده در سطح جهان فقط در چهار روز به یک میلیون نفر رسید. بریتانیا پس از افزایش میزان آلودگی، قرنطینه ۱۴ روزه ای را برای مسافرانی که از اسپانیا در حال بازگشت بودند تحمیل کرد و باعث شد بزرگترین اپراتور تور انگلستان همه سفرها را به آن کشور لغو کند. همچنین ویتنام پس از ثبت اولین مورد ابتلا در ماه آوریل، کانون توریستی دا ننگ را به روی گردشگران بست و ۸۰ هزار گردشگر را از این شهر تخلیه کرد.

اما اکنون، یک اپلیکیشن جدید «گذرنامه سلامت» همزمان با این بیماری گیر نوید بازگرداندن اعتماد به صنعت مسافرتی را داده است. در حالی که که براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری(UNWTO)، میزان گردشگری جهانی در ماه آوریل ۹۷ درصد کاهش یافته است.

اپلیکیشن کووید پاس راه نجات صنعت گردشگری

مصطفی موکاس، مغز متفکر این راه حل و یکی از رهبران جوان در مجمع اقتصادی جهان،  اپلیکیشن  کووید پاس CovidPass  را ارایه داده است. این گروه همچنین شامل  افراد جوان دیگری از ۵ قاره از جمله مونا ابوسلیمان و پگی لیو می شود. کووید پاس، از فناوری بلاک چین برای ذخیره داده های رمزگذاری شده مربوط به آزمایش خون افراد استفاده می کند و این امکان را می دهد تا برای اثبات و دانستن  منفی بودن آزمایش کووید ۱۹  افراد مورد استفاده قرار گیرد. بر خلاف اپلیکیشن ردیابی افراد، کووید پاس، حرکات کاربران را ردیابی نمی کند. چراکه برنامه های ردیابی افراد تاکنون به دلیل نگرانی از حریم خصوصی با موفقیت محدودی روبرو بوده اند.

از طرفی آلمان به عنوان یکی از موفق ترین کشورها در اجرای داوطلبانه این اپلیکیشن  در نظر گرفته شده است،  به طوری که در حال حاضر از بین ۸۳ میلیون شهروند ۱۶ میلیون کاربر دارد.  البته کارشناسان می گویند برای تأثیرگذاری در مبارزه با ویروس باید حداقل نیمی از جمعیت از یک اپلییکشن  ردیابی استفاده کنند.

در همین حال، دولت ها برای اعتبارسنجی سلامت مسافران با انواع تست های مختلف  روبرو هستند. موکاس معتقد است که این  موارد برای اطمینان بخشی  گردشگران یا مقامات بهداشتی کافی نیستند.

موکاس امیدوار است که اپلیکیشن  او که در ماه سپتامبر راه اندازی می شود، به یک راه حل استاندارد برای خطوط هوایی، فرودگاه ها و آژانس های مرزی تبدیل شود و قرنطینه را برای مسافران سالم از بین ببرد. کووید پاس، همچنین می تواند هتل ها، سینماها، تئاترها، سالن های ورزشی و کنسرت را با خیال راحت بازگشایی کند.

از موارد دیگرکاربردهای آن می توان به  استفاده برای  کمک به راه اندازی مجدد کنفرانس ها و نمایشگاه های بین المللی اشاره کرد این در حالی است که براساس گزارش به اتحادیه جهانی نمایشگاه‌های بین‌المللی، UFI، طی  ۶۰ درصد از رویدادها، ۱۸۰ میلیارد دلار درآمد و ۱.۹ میلیون شغل از دست رفته است.

کد خبر 249190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =