اینفوگرافی | وضعیت ورود و خروج گردشگران از سال ۹۰ تا ۹۷ به روایت آمار | ۷۲ درصد زمینی، ۲۷ درصد هوایی و حدود یک درصد از مرز دریایی وارد کشور شده‌اند

بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرجع تخصصی آمار ایران، بیشترین تعداد گردشگران وارد و خارج شده از کشور ایران از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ از طریق مرز زمینی سفر کرده‌اند.

درصد گردشگران خارجی وارد شده به ایران

به طور متوسط ۷۲ درصد از گردشگران خارجی وارد شده از مرز زمینی، ۲۷ درصد از طریق مرز هوایی و حدود ۱ درصد از مرز دریایی وارد کشور شده‌اند.

بر اساس این آمار منتشر شده ۶۷ درصد از گردشگر وارد شده به کشور ایران را مردان و ۳۲ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند و حدود ۱ درصد نامشخص هستند.

درصد گردشگران خارجی، خارج شده از ایران

به طور متوسط ۴۳ درصد از گردشگران خارج شده از مرز زمینی، ۵۵ درصد مرز هوایی و حدود ۲ درصد از مرز دریایی از کشور ایران خارج شده‌اند.

در همین راستا، ۶۲ درصد از گردشگران خارج شده از کشور ایران را مردان و ۳۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

چند درصد بازدیدکنندگان موزه خارجی‌ها هستند؟

به صورت سالانه حدود ۲۰ میلیون نفر بازدیدکننده از موزه‌های کشور ثبت شده است که از این تعداد ۹۵ درصد بازدیدکنندگان داخلی و ۵ درصد از بازدیدکنندگان خارجی شامل می‌شود.

تعداد و درصد گردشگران خارجی وارد شده به تفکیک از سال ۹۲ تا ۹۷ نشان می‌دهد که ۳۵ درصد به دلیل لغو روادید، ۲۵ درصد زیارتی، ۲۳ درصد سایر و تنها ۱۷ درصد جهانگردی است.

در این میان حدود ۳۳ درصد در مهمان‌پذیرها، ۲۸ درصد در هتل، ۱۷ درصد در بوم گردی، ۱۶ درصد در هتل آپارتمان و ۴ درصد پانسیون اقامت داشته‌اند.

اینوگرافی گردشگری

کد خبر 249171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =