خانه بومیان از لیست بازدید و برنامه‌های تفریحی کیش حذف شد! | فرصتی مغتنم برای رونق گردشگری فرهنگی کیش

مدیر خانه بومیان کیش از حذف نام این خانه تاریخی از برنامه‌های گشت جزیره و تغییر مسیر این ظرفیت فرهنگی گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، «خانه بومیان» کیش، خانه‌ای با 200 سال قدمت و متعلق به یکی از تاجران مروارید در قدیم بوده و هست در سال‌های گذشته بعد از 40 سال از حالت رکود و دربسته بودن، از سال 92 با حفظ بافت به موزه مردم‌شناسی تبدیل و اوایل سال 93 با این عنوان به ظرفیت‌های گردشگری کیش اضافه شد.

اما این خانه‌ اعیانی علی‌رغم فعالیت‌های شاخص گردشگری و فرهنگی، و در حالی که چهار سال موفق به کسب مقام "موزه برتر" در جشنواره‌های کشوری و انجمن موزه‌های ملی شده؛ مدتی است که از لیست بازدید و برنامه‌های تفریحی کیش حذف شده و عملا به سمت تعطیلی رفته است.

محمد جاسم‌پور، مدیر خانه بومیان در گفت‌وگو با خبرنگار  تسنیم در جزیره کیش اظهار داشت: مجموعه «خانه بومیان» علاوه بر شهرهای مختلف ایران، در کشورهای قطر، کویت، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و عمان نیز با شرکت در جشنواره‌های مختلف به معرفی جنوب کشور، سواحل، دانش دریانوردی و قایق‌سازی و جزیره کیش پرداخته است.

جاسم‌پور در ادامه افزود: فعالیت خانه بومیان کیش که آخرین نفس‌های خود را می‌کشد، سبب ارتزاق بیش از 30 خانواده به‌طور مستقیم و غیرمستقیم شده  که در صورت بی‌توجهی این خانواده‌ها محل درآمدشان را از دست می‌دهند.

کد خبر 249139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =