چشم انتظاری ۲۰ ساله برای تکمیل طولانی‌ترین تله کابین خاورمیانه

طولانی‌ترین تله‌کابین خاورمیانه در منطقه کوهستانی و سرسبز مشرف به شهر ارومیه در سال ۷۹ کلنگ‌زنی شد ولی در طول ۲۰ سال پیشرفت چندانی نداشته و تنها چیزی که در این سال‌ها عاید این پروژه شده وعده‌های رنگین مسئولان برای افتتاح است.

این پروژه در یکی از مناطق بسیار سرسبز با مناظر زیبا و بکر طبیعی استان آذربایجان غربی در دست اجراست و به‌ عنوان یکی از طرح‌های جاذب گردشگر در رونق گردشگری شهر ارومیه می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.

فاز نخست طولانی‌ترین تله‌کابین خاورمیانه در مسیری به طول ۸.۵ کیلومتر از جانوسلو به کوه ایوعلی کنار جاده بند ارومیه، فاز دوم از ایوعلی تا سد شهر چایی به طول ۱۲ کیلومتر و فاز سوم از سد شهرچایی تا پیست اسکی خوشاکو به طول ۱۵.۵ کیلومتر احداث می‌شود.

کلنگ تله‌کابین ارومیه در سال ۱۳۷۹ به زمین زده شد و به دلایل مختلف با مشکلاتی مواجه و متوقف‌شده و از همین رو روند احداث آن ۲۰ سال به طول انجامیده است.

بر اساس وعده‌های مسئولان قرار بر این بود که فاز نخست این طرح در سال ۱۳۹۲ به اتمام برسد ولی بخش کمی از آن اجرایی شد و هر ساله چند نفر از مسئولان در بازه زمانی مشخص از محل پروژه بازدید می کنند ولی کسی نیست که به این وعده‌ها جامه عمل پوشانده و انتظارات را پایان دهد.

اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی پیگیر رفع موانع پروژه تله‌کابین ارومیه است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: این اداره‌کل با تمام توان سعی می‌کند تا موانع پیش روی پروژه تله‌کابین ارومیه حل شود و در این راستا همکاری همه دستگاه‌های مربوطه ضروری است.

جلیل جباری، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر مشکلات اقتصادی و حقوقی گریبانگیر این پروژه شده که برای حل این مشکل چندین جلسه در استانداری و با حضور مدیران عامل بانک‌ها برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسات که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار، چندین راهکار برای حل این مشکلات پیشنهاد شد که یکی از این پیشنهادات تغییر پیمانکار پروژه در صورت عمل نکردن به تعهدات در موعد مقرر بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تاکنون چندین بار به پیمانکار پروژه ضرب‌العجل داده شده است تا نسبت به رفع مشکلات در اسرع وقت اقدام کند که در آخرین نوبت نیز در یک ماه پیش، ضرب‌العجل یک ماهه‌ای به پیمانکار داده شد.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه تله‌کابین ارومیه یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان بوده و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان نیز برحسب وظیفه خویش پیگیر این مطالبه مردم است.

کد خبر 249128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =