نابودی کامل یکی از میراث تاریخی فرانسه در آتش‌سوزی کلیسای نانت

ارگ کلیسای جامع نانت که در سال ۱۶۲۰ ساخته شده بود و از نا آرامی های انقلاب فرانسه، بمباران‌ها و آتش‌سوزی سال ۱۹۷۲ جان به در برده بود، تسلیم شعله‌های آتش شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آتشی که دو روز گذشته در کلیسای جامع شهر نانت فرانسه بالا گرفت، در کنار مجموعه‌ای از آثار باستانی و نقاشی‌های ارزشمند، ارگ قدیمی این کلیسا که یکی از جاذبه‌های اصلی آن بود را نیز از بین برد.

فرانسوا رنو (François Renaud) کشیش کاتولیکی که مسئولیت نظارت بر کلیسای جامع نانت را برعهده دارد، پس از بررسی میزان خسارت وارده اعلام کرد ارگ تاریخی این کلیسا به طور کامل از بین رفته و پنجره‌های پشت این ارگ تماما در اثر آتش‌سوزی فروریخته‌اند.

با این حال به گفته لوران فرلی (Laurent Ferlay) رئیس آتش‌نشانی منطقه، خسارت وارده به این کلیسا با آسیبی که شعله‌های آتش سال گذشته به کلیسای نوتردام پاریس وارد کردند، قابل قیاس نیست. ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۹ (۲۶ فروردین ۹۸) آتشی مهیب در کلیسای نوتردام پا گرفت و مناره و سقف آن را خراب کرد. داربست‌هایی هم که در آن زمان برای بازسازی مناره قدیمی این بنا برپا شده بود در آتش سوخته و درهم‌تنیده شدند.

نوتردام

ماجرای آتش‌سوزی؛ از گزارش تا تحقیق

نزدیک ساعت ۸ صبح روز شنبه به وقت محلی، عابران پیاده پس از مشاهده دود و شعله‌های آتشی که از کلیسای جامع نانت زبانه می‌کشید، با آتش‌نشانی تماس گرفتند. بلافاصله حدود ۱۰۰ آتش‌نشان در صحنه حادثه حاضر شده و موفق شدند آتش را مهار کنند.

از آنجایی که آتش‌سوزیِ روز شنبه در سه نقطه مختلف این بنای تاریخی آغاز شده بود، بلافاصله تحقیقاتی درباره احتمال عمدی بودن حادثه به جریان افتاد.

به گفته پیر سن (Pierre Sennes) دادستان شهر نانت، هیچ نشانی از ورود با زور به ساختمان کلیسا وجود ندارد، یکی از شعله‌ها نزدیک ارگ و دو شعله دیگر در سوی دیگر کلیسا پا گرفته‌ بودند.

ساختمان این کلیسا در سال ۱۹۷۲ میلادی نیز طعمه حریق شد و بیش از ۱۳ سال طول کشید تا سقف آن ترمیم شود.

کد خبر 249119

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =