۱۰ روز گذشت؛ خبری از سها نشد | فرماندار کردکوی: توری که سها با آن سفر کرد مجوز نداشت

۱۰ روز از گم شدن سها رضا نژاد دختر ۲۷ ساله طبیعت گردِ ساکن کرج در منطقه جهان‌نمای کردکوی استان گلستان می گذرد و امدادگران هلال احمر هنوز هیچ ردپایی از این دختر جوان پیدا نکرده اند. هرچند هنوز عملیات جستجو ادامه دارد.

روزنامه شهروند نوشت: عملیات جستجوی امدادگران هلال احمر برای یافتن دختر جوان طبیعت گرد ادامه دارد اما تلاش نیروهای داوطلب و گروه‌های مردمی برای یافتن «سها» متوقف شده است.

مدیریت بحران شهرستان کردکوی، دلیل این تصمیم را جلوگیری از ورود خودسرانه عده‌ای به این منطقه و ممانعت از سوءاستفاده‌های احتمالی اعلام کرده است. اما به گفته مسئولان محلی این به معنای پایان کلی عملیات نیست و نیروهای هلال‌احمر همچنان برای پیدا کردن این دختر ۲۷ساله به کارشان ادامه می‌دهند.

حالا امدادگران تنها افرادی هستند که در ارتفاعات جهان‌نمای استان گلستان مأموریت دارند تا خانواده «رضانژاد» را از این بلاتکلیفی خارج کنند. مسئولان شهرستان کردکوی می‌گویند به جز دو نقطه تقریبا وجب به وجب منطقه جهان‌نما زیر و رو شده است. امدادگران حاضر در عملیات هم امیدوارند با جست‌وجوی دو منطقه مذکور ردی از سها پیدا کنند. خانواده این دختر هم که روزهای سختی را سپری‌می‌کنند، تنها امیدشان به تیم‌های جست‌وجوی هلال‌احمر است.

آن‌طور که همسر برادر سها می‌گوید، فرمانده عملیات جست‌وجو شنبه شب در تماس تلفنی به آنها اطمینان داد که تا پیدا شدن سها نیروهایش دست از کار نخواهند کشید: «همسرم همراه پدر سها چند روز است که آنجا هستند و دوشادوش نیروهای امدادی جست‌وجو می‌کنند، اما متاسفانه تلاش‌ها تا الان بی‌نتیجه بوده است.»

١٠ روز از ناپدید شدن عجیب این دختر می‌گذرد. او که با یک تور گردشگری از تهران به مقصد ارتفاعات جهان‌نما به استان گلستان رفته بود، صبح جمعه (۲۰ تیر) به طرز عجیبی ناپدید شد. به گفته خانواده سها او برای آخرین بار حوالی ساعت ١١ پنجشنبه شب با آنها صحبت کرد و بعد از آن دیگر از او خبردار نشدند. همسفران سها هم می‌گویند تا نیمه‌های شب با هم بیدار بودند، اما از صبح جمعه هیچ‌کس این دختر را ندید.

از طرف دیگر محل اسکان گروه هم در فاصله ٥٠ متری از یک پرتگاه عمیق بود. همین امر باعث شده تا خانواده این دختر کوهنورد از برگزارکنندگان این تور شکایت کنند. همسر برادر سها می گوید: «ما از تور و شرکتی که مجوز برپایی این تور را صادر کرده است، شکایت کرده ایم. ١٠ روز است که زندگی‌مان جهنم شده است. بیچاره مادرشوهرم مدام گریه می‌کند. شب‌ها با زور قرص و داروهای اعصاب چند ساعتی خوابش می‌برد و ناگهان از خواب می‌پرد و دخترش را صدا می‌کند.»

در این میان قدمنان، فرماندار شهرستان کردکوی پس از پایان جلسه مدیریت این شهرستان که درباره تصمیم‌گیری برای چگونگی ادامه عملیات جست‌وجوی «سها رضانژاد» تشکیل شد، ضمن اعلام پایان جست‌وجوی عمومی در این منطقه اعلام کرد: «از این به بعد کسی بدون مجوز ستاد بحران شهرستان اجازه جست‌وجو ندارد. اگر کسی قصد ورود به منطقه را دارد، ابتدا باید از ستاد مدیریت بحران مجوز بگیرد و سپس با مدیریت هلال‌احمر، نیروی انتظامی، منابع طبیعی و محیط‌زیست کار خود را انجام دهد.»

او می گووید: اکیپی برای جست‌وجو با تجهیزات کامل و سگ‌های جست‌وجو به‌زودی به دو نقطه باقی‌مانده اعزام می‌شوند که اگر در این دو نقطه کوهنورد مفقودشده پیدا نشد، پایان عملیات را اعلام‌کنیم و گزینه‌های دیگری را که در دستور کار نیروهای انتظامی، امنیتی و ... است، ادامه می‌دهیم.»

قدمنان درباره رسیدگی قضائی به این پرونده هم اظهار می کند: توری که سها با آن به منطقه جهان‌نما سفر کرده، مجرم است و حق آمدن به جهان‌نما را نداشته است. قدمنان می‌گوید: هم شرکتی که مجوز داده و هم برپاکنندگان این تور همگی باید به دستگاه قضائی پاسخگو باشند.

کد خبر 249111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =