ثبت رکورد دمای ۳۸ درجه ای برای شهری در سیبری و نزدیکی قطب شمال

در جریان یک موج گرما و مدت طولانی آتش سوزی در شرق سیبری، شهر دورافتاده ورخویانسک در ۲۰ ژوئن دمای ۳۸ درجه سانتیگراد را گزارش کرده است.

چمدان - بالاترین درجه حرارت قبلی در ورخویانسک در سال ۱۹۸۸ ثبت شده و ۳۷ درجه سانتیگراد بوده است.

 به گزارش اسوشیتد پرس،  تیمی از سازمان هواشناسی جهانی (WMO) این گزارش دما را بررسی کرده و شایستگی آن را بررسی خواهد کرد.  این سازمان قبلاً سابقه ای از "بالاترین درجه حرارت ثبت شده در شمال دایره قطب شمال" را در دست نداشته است، اما در نظر دارد بخش جدیدی را برای نظارت بر این مشاهدات ایجاد کند.  به نقل از Weather.com، رکورد قبلی این شهر ۳۷ درجه بوده که در ۲۵ ژوئیه ۱۹۸۸ ثبت شده بوده است. به گزارش بی بی سی، ورخویانسک حدود ۱۳۰۰ نفر را در خود جای داده است.

 به طور معمول در این زمان سال سیبری دمای حدود ۲۰ درجه سانتیگراد را می بیند، با این حال از ۱۲ ژوئن این منطقه گرمای زیادی را تجربه کرده است و دود ناشی از آتش سوزی در سیبری به بیشتر شدن دما دامن زده است. علاوه بر درجه حرارت بالا، پوشش یخی دریای قطب شمال در سواحل سیبری هم اکنون در نازکترین دوره خود در ۴۱ سال گذشته است.

 دکتر دنی میچل، استادیار علوم جوی در دانشگاه بریستول، به بی بی سی گفت: "رکورد ها سال به سال در سراسر جهان شکسته می شود، اما قطب شمال سریعتر از هر جای دیگر در کره زمین در حال گرم شدن است. بنابراین شگفت آور نیست که شاهد شکسته شدن رکورد در این منطقه هستیم. ما در آینده نزدیک شاهد تعداد بیشتری از این موارد خواهیم بود. "

منبع : travel and leisure

کد خبر 249015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =