گشت وگذار در شهر و محله خودتان می تواند برای سلامت روان شما مفید باشد

در مطالعه جدیدی که در مجله نیجر نوروساینس منتشر شده است، محققان دریافتند که تجربه کردن اتفاقات جدید به صورت روزانه باعث می شود هر روز احساسات مثبت تری داشته باشید.

چمدان - هر کسی می تواند به شما بگوید که کاوش در یک مکان جدید می تواند احساس شادی بی نظیری را در شما به وجود آورد. با این حال، به دلیل همه گیر شدن کرونا، محیط سفر ما، بسیار کوچکتر شده است. اما، همانطور که این مطالعه به اثبات می رساند، هنوز هم مهم است که بتوانید جهان اطراف را کشف کنید، حتی اگر این به معنای کشف دوباره چیزهایی باشد که در مورد زادگاه خودتان است.

در مطالعه جدیدی که در مجله نیچر نوروساینس منتشر شده است، محققان دریافتند که تجربه کردن چیزهای جدید به صورت روزانه باعث می شود هر روز احساسات مثبت تری داشته باشید. محققان برای رسیدن به این نتیجه گیری، در چند ماه وضعیت و موقعیت ۱۲۲ نفر را در دو شهر نیویورک و میامی کنترل کردند. این تیم حرکات افراد را با استفاده از ردیاب های GPS و ثبت حالات آنها، تحلیل کردند.

محققان دریافتند افرادی که تجربیات روزمره گوناگونی دارند بیشتر احساس شادمانی می کنند.

هارون هلر، نویسنده پژوهش و روانشناس دانشگاه میامی، به اینورود گفت: "تجربیات تازه و گوناگون، برای مغز و به طور کلی برای انسان مفید است. "  "حتی اگر به سمت کاوش گرایش نداشته باشید، این کار مزایایی خودش را دارد. " این یافته ها به سادگی نشان می دهد که افراد به جای اینکه تمام روز در خانه بنشینند، در اطراف محله زندگی خود سفر می کردند خوشحال تر بودند.

 کاترین هارتلی، نویسنده همکار، به اینورود گفت: "یافته ها حاکی است که نوآوری مهم است، اما تنوع تجربی نیز هست." هارتلی اضافه کرد، افرادی که یک روز برای کاوش در محلات اطراف خود به بیرون می روند، احتمال بیشتری دارند که روز بعد بیرون بروند و اکتشاف کنند.

وی ادامه داد: "اگر امروز تجربه های جدید و متنوعی دارم، احتمالاً  نه تنها امروز بلکه روز بعد نیز احساس بهتری خواهم داشت. " چگونگی اجرای این استراتژی در حال حاضر آسان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که لیستی از تجربیاتی را که می خواهید در اطراف محل زندگی خود امتحان کنید تهیه کنید و به آن مکان ها بروید.

لیستی از تمام کافی شاپ هایی که هرگز برای نوشیدن قهوه امتحان نکرده اید، تهیه کنید. مسیر دوچرخه سواری مورد نظر خود را امتحان کنید یا به دیدن یک دوست در پارک بروید. عازم یک تور عکاسی در محله خود شوید و از جالب ترین باغ ها یا درهایی که می بینید عکاسی کنید. هرچه که باشد، آن را منحصر به فرد و هیجان انگیز کنید تا تقریباً یک قطعه از خوشبختی شما باشد.

منبع : travel and leisure

کد خبر 248997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =