بازگشایی تدریجی مراکز تفریحی پایتخت

بازگشایی تدریجی مراکز تفریحی و گردشگری پایتخت پس از یک دوره تعطیلی چهارماهه اگرچه نویدبخش نشاط اجتماعی طی روزها و هفته‌های آینده است اما رعایت بیش از پیش توصیه‌های بهداشتی به ویژه در این مراکز را به مردم گوشزد می‌کند و جزو دغدغه‌های مسوولان به شمار می‌رود.  

بازگشایی تدریجی مراکز تفریحی و گردشگری استان تهران با بخشنامه‌های ستاد ملی کرونا را می‌توان یکی از نتایج فعالیت‌های موفقیت‌آمیز ستاد استانی به شمار آورد زیرا این بیماری در استانی با ۱۴ میلیون جمعیت و تراکم جمعیتی متوسط هزار نفر، به خوبی مدیریت شده و در مراحلی نیز قدردانی مسوولان کشوری را در پی داشته است.

بازگشایی این مراکز در پایتخت در حالی یکی پس از دیگری کلید می‌خورد که در برخی از شهرستان‌ها،  اعمال محدودیت‌های کرونایی در دستور کار قرار گرفته است و به نظر می‌رسد ساکنان پایتخت هم باید سهم خود را در بازگشت به زندگی عادی ایفا کرده و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته توجه کنند.

فعالیت استخرهای ورزشی تهران از اول تیرماه بلامانع شد

«رضا گل‌محمدی» مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران می‌گوید که طبق بخشنامه جدید ستاد ملی کرونا مجوز فعالیت استخرهای ورزشی سرپوشیده و آکادمی‌های ورزشی استان از اول تیرماه صادر شد و این مجموعه‌های ورزشی می‌توانند مجوز فعالیت خود را از طریق کمیسیون ماده ۵ اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران دریافت کنند.
وی با بیان اینکه مجموعه‌های ورزشی استان باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند، خاطر نشان کرد: استخرهای ورزشی فرصت دارند تا در ۴۸ ساعت آینده آبگیری استخرهای خود را انجام دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه هنوز فعالیت رشته‌های رزمی و پربرخورد مشخص نشده است، بیان کرد: این موضوع از طریق ستاد ملی کرونا و وزارت ورزش و جوانان در حال رسیدگی است و امیدواریم تا آینده‌ای نه چندان دور فعالیت آنها مشخص شود.

گل‌محمدی با بیان اینکه از ابتدای خردادماه بیش از ۶۰ مجموعه ورزشی پلمب شده، ‌گفت: این موضوع بیشتر به دلیل رعایت نکردن بهداشت و فاصله‌گذاری‌ها حین تمرین بوده و از چشم بازرسان اماکن دور نبوده است.


باغ پرندگان تهران بازگشایی شد

«حمیدرضا فرخی» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران نیز می‌گوید: فعالیت باغ پرندگان تهران پس از چهار ماه تعطیلی از سر گرفته شد.

وی با بیان اینکه این تعطیلی فرصت مناسبی برای بازپیرایی فضای سبز و آماده‌سازی محیط گردشگری این مجموعه بود، افزود: در این فرصت چهار ماهه علاوه بر بازپیرایی و توسعه فضای سبز این مجموعه تفریحی، ضدعفونی و معاینه پرندگان و آماده‌سازی محیط زیست پرندگان در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون درب باغ پرندگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز و آماده خدمات‌رسانی به گردشگران و شهروندان محترم تهرانی است.

وی در ادامه ضمن دعوت از عموم شهروندان برای بازدید از این مجموعه زیبای تفریحی و گردشگری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای ایمنی بیشتر شهروندان و پرندگان را خواستار شد.
بازگشایی مراکز تفریحی و گردشگری به معنای شکست کرونا نیست و همچنان مسوولان ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در استان تهران از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و در نهایت بازگشت دوباره محدودیت‌ها ابراز نگرانی می‌کنند.

تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از بازگشایی مراکز تفریحی و گردشگری پایتخت می گوید که شرایطی نباید پیش بیاید که مجوزهای فعالیت دوباره بازنگری شود.
به گفته «انوشیروان محسنی‌بندپی» اتحادیه‌هایی نظیر دارندگان تالارهای عروسی که به دنبال مجوز بازگشایی هستند اگر این اطمینان را ایجاد کنند که فعالیت آنها بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت و کنترل باشد، به آنان هم اجازه فعالیت داده می‌شود.

«سیما سادات لاری» امروز، یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن ویروس بیان کرد که از دیروز تا امروز و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۱۴ مورد بستری شدند؛  با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر رسید.

کد خبر 248992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =