آغاز تابستان پایان محدودیت های پروازی به فرودگاه اهواز

.

با توقف فروش بلیط هواپیما ایرلاین ها و همچنین کنسلی بلیط های فروخته شده به دلیل شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹ پرواز های ورودی فرودگاه ها نیز به شدت کاهش یافت و حتی برخی از فرودگاه محدودیت های پروازی تعیین کردند.

اما در حال حاضر این طور که از شواهد پیداست ایرلاین و فرودگاه های سراسر جهان به تدریج در حال اغاز فعالیت های خود هستند و می خواهند به آرامی به روهای قبل بازگردند.

یکی از این فرودگاه ها، فرودگاه بین المللی سپهبد شهید سردار سلیمانی واقع در شهر اهواز می باشد که در حال حدود ۴۵ روز است که به دلیل داشتن محدودیت پروازی به دلیل کرونا و همچنین پروژه های در دست انجام فعالیت چندانی نداشته است.

فرودگاه بین المللی اهواز مهم ترین فرودگاه استان خوزستان و تنها فرودگاه اهواز می باشد که با خرید بلیط هواپیما اهواز از هر کجای ایران در این فرودگاه از هواپیما پیاده خواهید شد.

این فرودگاه دارای یک باند فرود و برخاست به عرض ۴۵ متر و طول ۳۴۰۰ متر می باشد و روزانه حدود ۲۵-۳۰ پرواز ورودی و خروجی دارد.

مدیر کل فرودگاه های استان خوزستان، سید مهدی رزاز، اعلام کرد که از آغاز ماه تیر محدودیت های پذیرش پرواز ها در فرودگاه بین المللی شهر اهواز یعنی فرودگاه شهید سپهبد سردار سلیمانی حذف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آقای رزاز بیان کرده اند که: از یکم تیر ماه، پس از گذشت زمان ۴۵ روز این فرودگاه بین المللی برای انجام پروژ های در دست انجام، تمام محدودیت های پروازی به این فرودگاه از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین و همچنین مهم ترین این پروژه های انجام شده، تعویض کابل های روشنایی باند فرود و برخواست بوده است چرا که کابل ها معیوب بوده و دچار فرسودگی شده بوند. پروژه تعویض کابل های باند فرودگاه اهواز کخ به طول ۵۷ هزار متر بوده است از ۲۵ فرودرین ماه سال جاری آغاز و تا پایان خرداد ماه به اتمام خواهد رسید.

مدیر کل فرودگاه های خوزستان آقای رزاز افزود: با توجه به شرایط سخت فعلی، به دلیل وجود ویروس کرونا، و همچنین گرمای بالای ۵۰ درجه اهواز و دستوران اجرای پروتکل های بهداشتی برای مقابله با انتشار ویروس، به طور همزمان هفت گروه مختلف در تمامی سطوح پروازی فرودگاه سردار سلیمانی اهواز مشغول به فعالیت می باشند.

یکی دیگر از پروژه های در حال انجام این فرودگاه نصب یک سامانه جدید کمک ناوبری باند ۳۰ می باشد. به گفته آقای رزاز دستگاه فعلی بسیار قدیمی بوده و نبود قصعات یدکی مشکلی بزرگ محسوب می شود.

البته قرار است با مشارکت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به همراه استانداری خوزستان دستگاه جدید بر روی باند ۳۰ این فرودگاه جایگزین دستگاه فعلی شود. البته این پروژه در مرحله انجام عملیات قرار دارد و به زودی انجام خواهد شد.

در این دوره ۴۵ روزه عملیات بتن ریزی برای محل نصب آنتن های سامانه گفته شده انجام شده است و به زودی وارد مرحله دوم یعنی نصب دیگر تجهیزات مورد نیاز این سامانه خواهیم شد.

یکی از جدیدترین فناوری های موجود در کل کشور عملیات لاستیک زدایی به همراه سیستم مکانیزه واترجت می باشد که در حدود ۲۰ هزار متر از باند پروازی فرودگاه سردار سلیمانی اهواز در این مدت ۴۵ روزه لاستیک زدایی و همچنین رنگ زدایی شده است.

از دیگر پروژه های صورت گرفته عملیات درزگیری بوده است که در حدود ۴۰ هزار متر از مناطق پرواز و باند این فرودگاه درزگیری شده است.

درزگیری به جهت کاهش و جلوگیری از آسیب به هواپیما در هنگام نشست و برخاست انجام می شود. این کار تا مقدار قابل توجهی خسارات وارد شده به هواپیما را در هنگام نشست و برخاست کاهش می دهد.

آقای رزاز افزود: افراد به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا بتوانیم نصب چراغ های روشنایی باند، احداث ساختمان روشنایی باند و حفاری عرضی باند را نیز در زمان مقرر به پایان برسانیم.  

کد خبر 248991