لاک پشت ۱۰۰ ساله ای که پدر نیمی از لاک پشت‌های گونه خود است، سرانجام به خانه اش بازگشت

یک لاک پشت ۱۰۰ ساله دیگو و ۱۴ لاک پشت دیگر پس از کمک به نجات گونه های خود که در معرض انقراض قرار داشتند، به خانه خود در جزیره اسپانولا واقع در جزایر گالاپاگوس بازگشتند. دیگو، "رسما" در ژانویه بازنشسته شد و انتظار می رود در ماه مارس به اسپانیا برگردد.

چمدان - نیویورک تایمز گزارش داد که از دهه ۱۹۶۰، مرکز لاک پشت های فاوستو لورنا، یک مرکز پرورش در جزیره سانتا کروز، از دیگو و سایر لاک پشت ها برای کمک به ازدیاد جمعیت گونه های خود استفاده کرده اند.

به گزارش بی بی سی نیوز، تصور می شود که دیگو پدر بیش از ۲۰۰۰ لاک پشت ‌باشد، که حدود ۴۰٪ از جمعیت زنده امروز این گونه است و این کار زیادی برای یک لاک پشت است.

 به گزارش نوین، وی در سال ۱۹۷۶ پس از گذراندن ۳۰ سال در باغ وحش سن دیگو در کالیفرنیا، به تاسیسات سانتا کروس بازگردانده شد. به گزارش نیویورک تایمز  در آن زمان، فقط ۱۲ لاک پشت ماده و دو لاک پشت نر در Española باقی مانده بود.

جیمز پی گیبز، استاد زیست شناسی زیست محیطی و جنگلی در دانشگاه ایالتی نیویورک در سیراکوز، به نیویورک تایمز گفت: دیگو به ویژه به دلیل شخصیت بزرگی که دارد برای بقای گونه های خود بسیار مهم است. گیبز اضافه کرد که دیگو "در عادت های جفت گیری کاملاً پرخاشگر و فعال بود، بنابراین به نظر من او بیشترین توجه را به خود جلب کرده است. "

 به گفته نیویورک تایمز، قبل از بازگشت به جزیره، تمام لاک پشت ها باید زمانی را در قرنطینه سپری می کردند تا اطمینان حاصل شود که در سلامت کامل باشند. وزیر محیط زیست اکوادور، پائولو پرواچو آندراد در توییتر گفت که پارک اسپانولا از همه لاک پشت ها "با آغوش باز" استقبال می کند.

منبع : www.msn.com

کد خبر 248975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =