۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

عکس باورنکردنی زیر آب از نهنگ مادر و فرزندش؛ برنده جایزه ۱۲۰ هزار دلاری

قاب‌هایی فوق العاده با موضوع آب از نگاه عکاسان و لنز دوربین
عکس باورنکردنی زیر آب از نهنگ مادر و فرزندش؛ برنده جایزه ۱۲۰ هزار دلاری

عکاس استرالیایی، یاسمین کری به دلیل عکس فوق العاده خود در زیر آب در مسابقه معتبر بین المللی HIPA جایزه برتر را به خانه برد. عکس خیره کننده کری از یک نهنگ و فرزند جدید او برنده جایزه ۱۲۰ هزار دلاری مسابقات HIPA شد.

چمدان - HIPA که در سال ۲۰۱۱ توسط ولیعهد شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم آغاز شده است، به یک رقابت تبدیل شده است که عکاسانی از سراسر جهان را به خود جلب می کند. مسابقات HIPA با دریافت ۴۵۰ هزار دلار جوایز نقدی برای گرفتن بهترین عکس ها، یکی از رقابت های برتر عکس در جهان است.

موضوع سال نهم این مسابقات، آب بود و عکاسان بهترین کار خود را در چند دسته ارائه کردند. نمایش ویژه ای از منطقه خلیج فارس و آسیا وجود داشت که عکاسان این مناطق بسیاری از دسته ها را در بر می گرفتند.

 علی بن تالیت، دبیر کل گفت: "ما امروز نهمین دوره مسابقات HIPA، " با نام آب "، پیرترین دوست انسان روی کره زمین را به پایان می رسانیم.

 رابطه صیاد ماهیگیر با آب مانند کسی نیست که شنا بلد نیست. کاملاً متفاوت از رابطه محقق علمی است که نگران تسریع وحشتناک ذوب های یخ در زیر آب است. امروز مشاهده می کنیم که عکاسان جهان چگونه آب را از طریق لنزهای خود می بینند. آب، مسئله ای اصلی است که همه ما را نگران کرده و زندگی ما و بقای سیاره ما در گرو آن است. "

 کریستین ویزل یکی از برنده های این جشنواره است. این عکاس مکزیکی که به دلیل عکاسی باورنکردنی سیاه و سفید زیر آب مشهور است در گروه Portfolio برنده شد و ۲۴۰۰۰ دلار به خانه برد. سری تصاویر او موجودات باشکوه دریا را به گونه ای تصویر می کند که مردم را ترغیب می کند تا ارزیابی کنند که چگونه می توانند به حفظ این محیط گرانبها کمک کنند.

منبع : my modern met

کد خبر 248954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =