دلفین ها پس از ۳۰ سال به کلکته برگشتند | هر چقدر قرنطینه کرونا برای انسان‌ عذاب آور بود اما برای حیوانات مفید بود

دیدن دلفین‌های رودخانه آسیای جنوبی این روزها بسیار نادر است، اما به لطف کاهش آلودگی آب، این موجودات زیبا تصمیم گرفتند در سواحل حاضر شوند و به ساکنان شهر سلام بگویند.

چمدان - تنها نکته مثبت قرنطینه این است که طبیعت در حال بهبود است. بعد از اینکه تعدادی از حیوانات در سراسر جهان مشاهده شدند، اینک نوبت دلفین‌های معروف گنگتی یا رودخانه آسیای جنوبی رسیده است. به دلیل قرنطینه، آلودگی آب به شکل حیرت انگیزی به حداقل رسیده و احتمالاً این امر باعث شده است که دلفین‌ها دوباره برگردند و آن هم پس از گذشت ۳۰ سال!

gangetic-dolphins

تعدادی از گزارش‌ها ادعا کرده‌اند کیفیت آب رودخانه هوگولی در کلکته با توجه به وضعیت فعلی قرنطینه بهبود یافته‌ است. در این مدت، چندین پستاندار در معرض خطر در حومه شهر مشاهده شده‌اند.

gangetic-dolphins

براساس این گزارش‌ها، جمعیت دلفین‌های گنگتی در سراسر جهان بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ است. در مصاحبه با TOI، Biswajit Roy Chowdhury، یک فعال ارشد زیست محیطی گفت که وی چند دلفین را در Babughat کلکته مشاهده کرده است.

وی گفت: به دلیل قرنطینه در سراسر کشور و فعالیت‌های کمتر انسانی، کیفیت آب به طرز چشمگیری بهبود یافته و این "یکی از دلایل اصلی بازگشت دلفین‌ها" است.

timesofindia.indiatimes.com

کد خبر 248936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =