امکان مسافرت به کشورهای مختلف را آنلاین چک کنید تا کرونا نگیرید | وضعیت کرونا در ایران برای گردشگران چگونه است؟

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) یک نقشه مقررات مسافرتی مربوط به کرونا و یک منبع معتبر و به روز را برای شما ایجاد کرده است که مسافران می توانند برای سنجش دوباره مقصد های جهانی که در حال باز شدن هستند، به آن مراجعه کنند.

چمدان - چنین ابزاری مطمئناً برای هر کسی که می‌خواهد به سفر خارجی در آینده ای نزدیک برود، بسیار ارزشمند است، چون تحولات مربوط به کرونا همچنان باعث تغییر چشم انداز سفر به صورت روزانه می شود.

هر کشوری که روی نقشه قرار دارد دارای کدگذاری رنگی است تا بتواند یک مرجع بصری آسان و قابل درک نسبی برای مقررات مسافرتی فعلی خود ارائه دهد.

هر کشور در یکی از چهار دسته گسترده تر قرار می گیرد: "کاملاً محدود شده"، "جزئی محدود شده"، "هیچ مقررات مربوط به کرونا اجرا نشده است" و "هم اکنون در دست بررسی هستند".

برای دیدن این نقشه تعاملی روی عکس کلیک کنید:

 کاربران می توانند به سادگی بر روی یک کشور کلیک کنند تا اطلاعات دقیق در مورد محدودیت های فعلی آن، از جمله وضعیت سفر هوایی، سیاست های قرنطینه، پارامترهای واجد شرایط بودن، معافیت ها و الزامات مربوط به مستندات قابل مشاهده را مشاهده کنند.

همانطور که جهان در مارس ۲۰۲۰ شاهد بود، هنگامی که کشورهای جهان به طور ناگهانی در تلاش برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا، مرزهای خود را بستند، نشان داده شد که مقررات به معنای واقعی کلمه می توانند در یک شب تغییر کند.

با تدابیر اتخاذ شده مربوط به بخش حمل و نقل هوایی برای به حداقل رساندن خطر انتقال ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه که در سطح جهان به کار گرفته شده است، مهم است که گردشگران از آخرین تحولات در هر مقصدی آگاه باشند.

به عنوان مثال، کمیسیون اروپا اعلام کرده بود که اعضای اتحادیه اروپا (E.U) باید تا ۱۵ ژوئن مرزهای داخلی خود را بین کشورهای عضو بازگشایی کنند و اقدامات احتیاطی مختلفی را انجام دهند. همین امروز، اعلام کرد که اکنون هدفش این است که مرزهای ۲۶ کشور شنگن تا پایان ژوئن سال ۲۰۲۰ به طور کامل بازگشایی شوند.

با این وجود، همه مسافران غیر اروپایی هنوز مشمول قرنطینه چهارده روزه خواهند شد، سیاستی که هیچ تاریخ نهایی قطعی برای آن اعلام نشده است.

تلفیق آخرین اطلاعات برای هر مقصد و کاربرد آن در این ابزار با همکاری IATA و با شرکت‌های هواپیمایی و روابط نزدیک دو جانبه با آژانس‌های دولتی در سراسر جهان حاصل می شود.

همانطور در وب سایت GodSaveThePoints به آن اشاره شد، تضمین صحت مطلق اطلاعات از هر منبع آنلاین، غیرممکن است، بنابراین پیشنهاد می شود که برای آگاهی بیشتر درباره سفر خود، به سایت Travelbans.org نیز مراجعه کنید.

منبع : travelpulse

کد خبر 248906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =