حقایق جالبی که در مورد اهرام ثلاثه مصر نمی دانید

اهرام ثلاثه مصر یکی از هفت عجایب باستانی جهان است. در میان صحرای خشک مصر، مجموعه ای از اهرام عظیم واقع شده که زمانی مقبره هایی برای فرمانروایان قدرتمند سلسله چهارم یعنی، پادشاه خوفو، پادشاه خفر و شاه منکور (حدود سال ۲۵۷۵ تا ۲۴۶۵ قبل از میلاد) بوده است.

چمدان - نقاط دیدنی مرموز دستاوردهای قدرتمند معماری است که هر سال توجه میلیون ها بازدید کننده را به خود جلب می کند و به عنوان یکی از قدیمی ترین بناهای جهان، این جلب توجه تعجبی ندارد.

 ۱-

اهرام ثلاثه مصر

 دلیل طراحی نوک تیز هرم ها چیست؟

 در فرهنگ مصر باستان، پادشاهان به عنوان موجودات الهی تلقی می شدند. زمانی که طراحی مکان استراحت ابدی آنها فرا رسید، اهرام با ضلع های زاویه دار ساخته شدند تا از پرتوهای خورشید استفاده کند. آنها معتقد بودند که این امر به روح پادشاه کمک می کند تا به آسمان ها صعود کند.

 ۲-

اهرام ثلاثه مصر

نیروی انسانی بسیار زیادی برای ساخت آن تلاش کردند.

 مورخان تخمین می زنند که برای تکمیل اهرام، حدود ۱۰۰هزار کارگر، چند دهه زحمت کشیدند.

 ۳-

اهرام ثلاثه مصر

مجسمه نزدیک به اهرام بزرگ چیست؟

 ابوالهول یک شخصیت اسطوره ای است که به عنوان سرپرست روحی فعالیت می کند، به همین دلیل بنا به درخواست فرعون خوفر، بنای بزرگ ابوالهول در محل اهرام بزرگ ساخته شد.

 ۴-

اهرام ثلاثه مصر

 بازدید از اهرام با مقررات بسیار سختی همراه است.

 تقریباً هر سال ۱۴ میلیون نفر از اهرام بزرگ دیدن می کنند، اما قوانین هنگام بازدید از آنها در طول سال ها تغییر کرده است. در گذشته گردشگران می توانستند آزادانه از روی دیوار هرم ها صعود کنند، اما انجام این کار اکنون می تواند شما را تا سه سال در زندان حبس کند.

 ۵-

اهرام ثلاثه مصر

 سنگ‌نوشته‌ها حرف‌هایی بیشتر از یک داستان دارند.

 محققان معتقدند که سنگ‌نوشته‌های کشف شده در کف یک اتاقک مخفی در بزرگترین هرم، نقشه های مهندسی و نوعی علم ریاضی هستند.

 ۶-

اهرام ثلاثه مصر

 هزینه ساخت اخرام ثلاثه در حال حاضر چقدر است؟

 با توجه به هزینه کارگر و تجهیزات (سنگ آهک ارزان نیست، حداقل برای میزان موردنیاز برای ساخت هرم)، هزینه ساخت اهرام بزرگ، یک میلیارد دلار تخمین زده می شود.

 ۷-

اهرام ثلاثه مصر

شادی جاودانه.

 هرم فرعون خوفو دارای دو اتاق دفن است، یک اتاق بزرگ برای خود او، که در کنار آن یک گالری بزرگ است، و یک اتاق کوچکتر پائین‌تر از اتاق او برای ملکه.

 ۸-

اهرام ثلاثه مصر

اگر از مکان‌های تنگ میترسید، این اسلاید را رد کنید

 راهروهای دسترسی باریک که در سراسر اهرام وجود دارند، به اندازه کافی بزرگ نیست که شخص بتواند به سادگی از آن عبور کند.  آیا شما وارد این راهروها می شوید؟

 ۹-

اهرام ثلاثه مصر

مرتفع‌ترین هرم در جهان هرم بزرگ خوفو است.

 هنگامی که بیش از ۴۵۰۰ سال پیش ساخته شد، هرم خوفو ۴۸۱ پا ارتفاع داشت. اما با گذشت سالها، فرسایش باعث شده است که ارتفاع هرم کمی کاهش یابد. اکنون این هرم ۴۵۱ فوت ارتفاع دارد.

 ۱۰-

اهرام ثلاثه مصر

 کشف های اخیر ...

 کاوش های اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ نشان داد که منطقه کوچکی در اطراف اهرام بزرگ وجود داشته است. این منطقه برای کارگران بوده و شامل نانوایی، فروشگاه و مقبره‌های کم عمق است.

 ۱۱-

اهرام ثلاثه مصر

هرم‌ها از چند بلوک سنگی ساخته ‌شده‌اند؟

 بیش از دو میلیون بلوک سنگ، هرم بزرگ خوفو را تشکیل می دهد.

 ۱۲-

اهرام ثلاثه مصر

 وزن یک بلوک ...

یک آجر سنگ آهک که در اهرام بزرگ استفاده شده است، به طور متوسط ‌حدود ۲.۵ تن وزن دارد. بدون حضور ماشین آلات مکانیکی در طول روزهای ساخت و ساز، تعجب آور است که این بلوک‌ها چگونه جابجا شده اند.

منبع : red book mag

کد خبر 248885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد مقدم IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    53 16
    نمی خواهم بی احترامی کرده باشم اما به نظر من ساخت اهرام و تحمیل چنین هزینه سنگینی به مردم فقیر یک کشور آنهم فقط برای جسد یک نفر اوج استعمار است ، دولتی که در قبال کار تاقت فرسا و کوتاه کردن زندگی مردم و بروز انواع بیماری ها به آنها نان و ماهی و شربت می دهد ، ثروت مملکت یا به شکل سنگ روی هم چیده شده یا به شکل تابوت های طلایی در می آید و گوشه کنار انبار می شود مردم هم از کار زیاد یا جوانمرگ می شوند و یا درجنگ ها می میرند ، متاسفانه این ظلم و استعمار تا به امروز هم ادامه دارد و مختص به مصر نیست ، به اشکال گوناگون درآمده اما نکته ای که قابل تامل است این است که کشورهایی که مذهبی تر هستند بدبخت تر هستند موضوع خداپرستی نیست که البته خیلی هم خوب است که آدمی دلش به جایی گرم باشد و همصحبتی داشته باشد و امیدی داشته باشد بلکه موضوع اینجاست که زنگوله هایی که توسط همنوعان رند ما تراشیده شده و به مردم ساده دل تحمیل شده اند مانند زنجیرهایی نه فقط به پاها بلکه به گردن مردم پیچیده شده و عملا مانع نفس کشیدن و پیشرفت آنها شده ، بدبختی اینجاست که مردم اسیر به این ظلم خودساخته عادت کرده اند .