۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
راهنمای خرید درب ضد سرقت

بسیاری از مردم در هنگام انتخاب محلی برای سکونت ابتدا دقت می کنند تا محل سکونت آن ها در بابر دردان و سارقان ایمن باشد. امروزه با توجه افزایش آگاهی مردم استفاده از درب ضد سرقت جز جدا نشدنی ساختمان های تازه ساخت می باشد.

همانطور که از نام درب ضد سرقت مشخص است، دربی است که احتمال ورود سارقان به منزل را کمتر می کند ولی نمی توان گفت که این درب ها ۱۰۰ درصد منزل یا محل کار شما را ایمن می کند، بلکه کار سرقت را سخت تر و زمان بر تر خواهد کرد. از این رو احتمال سرقت منزل شما کاهش پیدا خواهد کرد.

خرید درب ضد سرقت کدام کشور مناسب تر است؟

در هنگام خرید درب ضد سرقتباید توجه داشت که بیشتردرب هایی که در بازار ایرانیافت می شود متعلق به کشورهای چین و ترکیه است، البته در سال های اخیر شرکت هایی نیز در خود ایران با وارد کردن برخی قطعات درب های ضد سرقت از کشور ترکیه، اقدام به ساخت این نوع از درب ها کرده اند که به نسبت قیمت آن ها، کیفیت مطلوبی نیز دارند.

نمی توان گفت کهدرب ضد سرقت ترک بهتر است یا درب های تولید چین و یا تولیدات خودمان، اما همین قدر بگوییم که باید هر کدام را در شرایط خاص خود سنجید و در هنگام خرید درب ضد سرقت به این نکته توجه داشت که کیفیت درب های چینی متفاوت است و در درجه های مختلف کیفی عرضه می شود و در مقابل درب های ترک گران هستند و فقط درب های ایرانی با کیفیت مناسب و قیمت متعادل تری به فروش می رسند.

چون در هنگام خرید درب ضد سرقت بیشتر افراد ابتدا به بودجه خود نگاه می کنند باید گفت که بازار داخلی ایران در قبضه درب های تولید داخل کشور است، درب های تولیدی ایران در طرح و الگوی درب های ترکیه می باشند، بیشتر اجزای این درب ها در خود ایران تولید می شود و فقط برخی از یراق آلاتشان وارداتی هستند.

نحوه ضدعفونی کردن درب ضد سرقت

با توجه به شیوع ویروس کرونا ضدعفونی کردن سطوح اهمیت بسیار زیادی دارد. در همین راستا به نکات مهمی برای ضد عفونی و تمیز کردن درب ضد سرقت استاندارد اشاره خواهد شد که در ادامه می‌خوانید.

درب‌های ضد سرقت از رویه چوبی با رنگ پلی اورتان ساخته می‌شود و با توجه به اینکه الکل حلال رنگ است استفاده از آن و یا محصولات دارای الکل برای ضد عفونی کردن رویه درب ضد سرقت استاندارد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. این امر به مروز زمان باعث کدر شدن رنگ درب و از بین رفتن رویه درب ضد سرقت خواهد شد و توصیه می‌شود برای ضد عفونی کردن آن از مقدار کمی وایتکس رقیق شده با آب به وسیله آبپاش و تمیز کردن با دستمال استفاده شود.

یراق آلات درب ضدسرقت معمولاً فلزی هستند که با آبکاری و یا رنگ آمیزی پوشیده می‌شوند و پاشیدن الکل به صورت مستقیم روی آنها باعث از بین رفتن این پوشش‌ها می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود الکل را با آب مخلوط کرده و بعد دستمال را به این محلول آغشته و یراق آلات را با آن تمیز کنید و یا از مخلوط آب و وایتکس با دستمال آغشته به آن استفاده شود. با توجه به اینکه دست بیشترین تماس را با یراق آلات درب ضد سرقت دارد، توصیه می‌شود ضدعفونی کردن یراق آلات به صورت مستمر و در چندین مرحله در روز انجام شود. همچنین تمیز کردن کلیدهای درب با الکل و یا مخلوط آب و وایتکس نیز توصیه می‌شود.

تفاوت درب ضد سرقت با درب‌های معمولی چیست؟

از بارزترین تفاوت درب ضد سرقت با درب‌های معمولی، این است که درب‌های ضد سرقت عایق صدا و حرارت هست در حالی‌ که درب‌های معمولی این خاصیت را ندارد. ما با افزایش وسایل جانبی می‌توان میزان امنیت درب‌های ضد سرقت را افزایش دهیم این در حالی است چنین اتفاقی نمی‌تواند برای درب‌های معمولی بیفتد.

درب‌های ضد سرقت در میان سایر درب‌ها از طرفداران و محبوبیت بیشتری برخوردار است. تا حدی که ما می‌توانیم از نوع پیشرفته‌ی درب‌های ضد سرقت را در بازار ببینیم که دارای حسگر، قفل‌های لمسی و اثرانگشتی و حتی قفل‌های تصویری نیز می‌باشند.

در بین تمام درب‌های ضد سرقت، معمولاً درب ضد سرقت ترک حرف اول را می‌زند. ایران نیز برای تولید درب‌های ضد سرقت برخی از ابزار و یراق‌های لازم را از ترکیه وارد می‌کند. به این معنا که ایران خود به‌تنهایی درب‌های ضد سرقت را نمی‌سازد البته این موضوع به خاطر عدم توانایی ایران در تولید این ابزارها نیست بلکه وارد نمودن این ابزارها برای ایران مقرون‌به‌صرفه تر هست.

در خرید درب ضد سرقت به چه نکاتی توجه کرد

از آنجایی که درب ساختمان جز مصالحی است که تعویض آن خیلی راحت نمی باشد و ممکن است خرابی به وجود آورد پیشنهاد می شود که در هنگام انتخاب درب به همه موارد آن توجه شود تا پس از نصب مجبور به تعویضیا تعمیر درب نشوید. بنابرین پیشنهاد می شود که درب را از فروشندگان معتبر و با سابقه تهیه نمایید تا ریسک های ناشی از بد قولی و کیفیت پایین درب به حداقل برسد.

در زمان خرید درب ضد سرقت ممکن است قیمت هایی که دریافت می کنید دارای نوسانات زیادی باشند و قیمت هر فروشنده با دیگران بسیار تفاوت داشته باشد. دلیل این تفاوت قیمت، کشور سازنده درب ضد سرقت می باشد. ممکن است شما به دنبال درب ضد سرقت ترک باشید اما محصولی ارزان با نام درب ضد سرقت ترکیه ای به شما معرفی شود.

این محصولات دارای مواد اولیه ترک هستند اما در ایران اسمبل می شوند و ساخت ایران هستند. چوب صنعت چلیک درب ضد سرقت ترک را به صورت مستقیم از کشور ترکیه وارد می کند و این کار باعث شده است تا با کم شدن واسطه های بازار، این درب ها با کمترین قیمت به دست مصرف کننده نهایی برسد.

کد خبر 248873