گشت و گذار در شهر سنگی کامبوج | انگکور؛ جواهری که در شرق آسیا می‌درخشد

مجموعه معابد گسترده انگکور یکی از مهمترین اماکن باستان شناسی جنوب شرقی آسیا است. این میراث جهانی یونسکو جایی است که امپراتوری مشهور خمر از قرن نهم تا پانزدهم سلطنت کرده است.

Angkor: Siem Reap، کامبوج

گشت و گذار در شهر سنگی کامبوج

ویرانه‌ها، که به‌طور کلی با عنوان پارک باستان شناسی انگکور شناخته می‌شوند، در حدود چهار مایلی شمال مرکز شهر واقع شده‌اند. مجتمعی به طول ۱۵۰ مایلی مربع، که شامل معبد معروف آنگوروروات است، بزرگترین محل توریستی سیم ریپ است. اما در سال‌های اخیر، این مقصد باستانی اما پویا، مسافران را به سمت طولانی‌تر ماندن و کشف جنبه‌های دیگر آن جذب کرده است.

چند روز ماندن در این شهر کامبوج نشان می‌دهد که سیم ریپ بهترین‌های هر دو جهان را به‌هم پیوند می‌زند - گذشته شکوهمند و حالتی زنده. بهترین راه برای آشنایی با آن، اکتشاف آن به آرامی، مانند یک داستان در یک زمان است.

روز اول: معابد زیبا

گشت و گذار در شهر سنگی کامبوج

گشت و گذار در شهر سنگی کامبوج

هیچ راه بهتری برای شروع سفر به سیم ریپ وجود ندارد تا اینکه قبل از طلوع آفتاب به بالای آن بروید تا در پارک باستان شناسی انگور کاوش کنید. به وسیله توک توک (وسیله نقلیه بومی) در ۲۰ دقیقه به آنجا می‌رسید، اما می‌توانید با دوچرخه نیز به این مکان برسید، با جاده‌های گسترده‌ای که از کنار جنگل‌های سرسبز عبور کرده است.

صبحانه خود را بسته بندی کنید و حداقل چهار تا پنج ساعت به این میراث جهانی یونسکو برای گشت و گذار وقت بدهید. علی‌رغم ازدحام وحشتناک جمعیت، معابد در زمان طلوع خورشید و آسمان صورتی و نارنجی رنگ بلند و با شکوه به‌نظر می‌رسند.

روز دوم: در دل سنگ‌ها

گشت و گذار در شهر سنگی کامبوج

گشت و گذار در شهر سنگی کامبوج

گشت و گذار در شهر سنگی کامبوج

به سمت ویرانه‌های بانتای سرای، رهسپار شوید. دقیقاً پس از طلوع آفتاب بروید تا در این معبد ماسه سنگ قرمز قرن ۱۰ که به لرد شیوا اختصاص داده شده است، گشت و گذار کنید. به نظر می‌رسد امدادهای اساسی میمون‌های نگهبان سرسخت و موجودات افسانه‌ای فعالیت معابد را کنترل می‌کنند. رستوران‌های اطراف مجموعه معبد، صبحانه‌های خمر و قاره را سرو می‌کنند.

روز سوم: شگفتی‌های روی آب

گشت و گذار در شهر سنگی کامبوج

به سمت Tonle Sap، بزرگترین دریاچه آب شیرین جنوب شرقی آسیا و ذخیره زیستی یونسکو بروید. این دریاچه با هر فصلی تغییر می‌کند و در طول مونسون (مه تا اکتبر) در بزرگترین حد خود قرار دارد.

دهکده‌های شناور دریاچه را مسطح می‌کنند، جایی‌که همه چیز، خانه ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها دقیقاً بالای آب روی مادون‌ها است.

چونگ کیناس، یک نقطه دسترسی محبوب در دریاچه، در فاصله نه مایلی از خیابان پاب است. Kompong Phluk یک گزینه کمتر شلوغ با یک جنگل آب گرفته است که در فاصله حدود ۲۰ مایل از شهر واقع شده است. Tonle Sap همچنین یکی از حاصل‌خیزترین زمین‌های ماهیگیری درون مرزی در جهان است، بنابراین در یکی از رستوران‌های شناور برای غذاهای دریایی توقف کنید.

nationalgeographic.com

کد خبر 248838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =