کشف سکه های ۲۰۰۰ ساله رومی در زمین کشاورزی | تکرار داستان سریال زیرخاکی این بار در لهستان

یک کشاورز در لهستان در حالی که روی زمینش کار می‌کرد یکی از بزرگترین گنجینه‌های سکه‌های رومی را کشف کرد و اکنون این یافته به عنوان "جواهر باستان شناسی لهستان" مورد ستایش قرار می‌گیرد.

چمدان - کشاورز لهستانی ماریوس دیل وقتی که نمی خواهد در مزارع خود کار کند، با تمیز کردن زمین، استراحت می کند. این یک سرگرمی است که او از آن لذت می برد و شاید این ذهن او را از زندگی روزانه، دور می‌کند پس شاید بتوانید تعجب او را هنگامی که ۱۷۵۴ سکه رومی کمیاب و قدیمی را کشف کرد، تصور کنید.

دیل در حال کار بر روی زمین خود بود، اما در عوض یک گنجینه باستان شناسی قدیمی را کشف کرد.

مزرعه دیل در جنوب لهستان و در منطقه ای به نام لوبلین واقع شده و به اعتقاد کارشناسان سکه‌هایی که در این زمین‌ها پیدا شده است حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارند. 

سکه های ۲۰۰۰ ساله رومی

یکی از متخصصان باستان شناسی، بارتک، مدیر موزه هروبیزو است. او به همراه دیگر "جستجوگران گنج" سکه ها را جمع آوری و آنها را برای تمیز کردن، معاینه و اعتبارسنجی به موزه فرستادند تا اطمینان حاصل کند که آنها در واقع به همان اندازه که حدس می‌زنند قدیمی بوده باشند.

 بارتکی همچنین عنوان می‌کند: “آنها یکی از شگفت انگیزترین یافته ها در لهستان هستند. این بدون شک بزرگترین گنج از دوره رومی ها در منطقه لوبلین و یکی از بزرگترین‌ها تاکنون در لهستان است. "

سکه های ۲۰۰۰ ساله رومی

منطقه لوبلین زمانی در قرن ۲ میلادی توسط افراد مشهور به عنوان "وندال ها" اداره می‌شده است. آنها در نهایت توسط گروه دیگری به نام "گات‌ها" بیرون شدند و به اسکاندیناوی و مناطقی از اروپا گریختند و در آنجا مستقر شدند.

یکی از روشی که موزه برای احراز هویت سکه ها به کار می برد، شناسایی دو امپراطور رومی است که روی آنها به نمایش گذاشته شده است، یعنی امپراطور نروا و امپراتور سپتیمیوس سیوروس. روش‌هایی مانند این باستان شناسان، مورخان و متخصصان دیگر را قادر می سازد که به طور دقیق هر سکه کشف شده را بررسی کنند.

منبع : the vintage news

کد خبر 248829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    خیلی جذاب بود با تشکر از زحمات شما