لوفت هانزا به دنبال کمک مالی ۱۰ میلیارد دلاری

مدیریت شرکت لوفت هانزا برای نهایی کردن شرایط کمک مالی چند میلیارد یورویی دولت آلمان با سرمایه‌گذاران ملاقات می‌کند. دولت آلمان می تواند با در دست داشتن ۲۵٪ از سهام این شرکت به عنوان بخشی از وثیقه ۹ میلیارد یورویی (۹.۷ میلیارد دلار)، شرکت هواپیمایی اروپایی پیشرو در جهان را نجات دهد.

چمدان - لوفت هانزا تأیید کرد که در حال مذاکره درباره "بسته حمایتی" از صندوق اقتصادی فدرال آلمان است، این بسته های حمایتی برای کمک به شرکت هایی است که به‌ دلیل شیوع کرونا، دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند. این شرکت در بیانیه ای گفت: "مذاکرات و روند تصمیم گیری سیاسی هنوز ادامه دارد. "

 لوفت هانزا گفت، این وثیقه می تواند شامل یک وام مطمئن و افزایش سرمایه باشد، که می تواند دولت آلمان را مالک ۲۵٪ به علاوه یک سهم این شرکت کند. لوفت هانزا که صاحب خطوط هوایی در آلمان، سوئیس، اتریش و بلژیک است، روز سه شنبه اعلام کرد که این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ دچار زیان ۱.۲ میلیارد یورویی (۱.۳ میلیارد دلار) شده است.

 اما تحلیلگران نگران این هستند که اعطای کرسی به دولت آلمان در هیئت مدیره این شرکت مانع از تحقق اهداف این شرکت شود. مدیر عامل شرکت کارستن اسپور تأیید کرد که لوفت هانزا می خواهد "آزادی تصمیم گیری" خود را حفظ کند.

لوفت هانزا به دنبال کمک مالی ۱۰ میلیارد دلاری

وی از طریق کنفرانس ویدئویی به سهامداران گفت: "اکنون ما به حمایت دولت نیاز داریم، اما نیازی به مدیریت دولت نداریم. "

لوفت هانزا اعلام کرد که دولت سوئیس موافقت کرده است ۸۵٪ از وام ۱.۵ میلیارد دلاری را برای این شرکت هواپیمایی اختصاص دهد. این شرکت اعلام کرد که هنوز در حال مذاکره با دولت‌های اتریش و بلژیک است.

منبع : cnn

کد خبر 248796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =