معرفی تاج محل: آگرا، هند + تصاویر

تاج محل ادای احترام به همسر مورد علاقه امپراتور شاه جهان است. این سازه که در سال ۱۶۴۸ به پایان رسید، توسط یونسکو به عنوان بهترین نمونه از معماری هند و اسلامی شناخته شده است. از سنگ مرمر ساخته شده و ۲۰ هزار کارگر به مدت ۲۲ سال روی آن کار کردند تا آماده شود.

چمدان -  تاج محل واقع در شهر آگرا، از طریق یک ساعت سفر هوایی یا سوار قطار سه ساعته از مرکز شهر دهلی نو قابل دسترسی است. با توجه به جمعیت زیادی که این سایت معتبر جهانی به خود جلب کرده، بهتر است برنامه ریزی برای بازدید را صبح انجام دهید. به‌علاوه، بازدید صبح زود به معنای این است که می‌توانید طلوع آفتاب را ببینید که بدون شک درخشش دلربایی بر ساختار مرمر سفید ایجاد می‌کند.

 بازدیدکنندگان معروف تاج محل هند چه کسانی بودند؟

محل

تاج محل، آگرا، هند

تاج محل، آگرا، هند

آگرا، در ایالت اوتار پرادش، تقریباً ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۵ مایل) از دهلی فاصله دارد. این بخشی از مدار گردشگری معروف مثلث طلایی در هند است.

بهترین زمان سفر به تاج محل

تاج محل، آگرا، هند

بهترین زمان از نوامبر تا فوریه است، در غیر این صورت می‌تواند غیرقابل تحمل، گرم یا بارانی باشد. همچنین می‌توانید تخفیف‌های خارج از فصل عالی را کسب کنید.

ساعات کار تاج محل

تاج محل، آگرا، هند

۶ صبح تا ۷ بعد از ظهر. هر روز به جز جمعه (برای نماز بسته است). همچنین تاج محل برای مشاهده شب در هر ماه کامل از ساعت ۸:۳۰ بعد از ظهر. تا ساعت ۱۲.۳۰ باز است، به‌علاوه دو روز قبل و دو روز بعد از ماه کامل (در کل پنج روز) مشاهده شب در ماه مبارک رمضان هر سال به حالت تعلیق در می‌آید.

وسایل نقلیه در ۵۰۰ متری تاج محل به دلیل آلودگی مجاز نیستند. سه دروازه ورودی وجود دارد - جنوب، شرق و غرب.

تاج محل، آگرا، هند

دروازه جنوبی دروازه اصلی است که اکثر بازدید کنندگان محلی هند از آن عبور می‌کنند و به طور کلی طولانی‌ترین صف در طول روز را دارد.

دروازه شرقی از طرف گردشگران خارجی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا نزدیک به هتل‌های معروف است. توجه داشته باشید که دفتر بلیت (در Shilpgram) حدود ۱۰ دقیقه با دروازه فاصله دارد. اتوبوس و وسایل نقلیه برای کسانی که امکان پیاده روی ندارند یا نمی‌خواهند وجود دارد.

دروازه جنوبی کمترین صف برای ورود را دارد. نزدیک به یک منطقه بازار پر ازدحام است که در آن بسیاری از هتل‌های ارزان قیمت قرار دارند با این وجود، تا ساعت ۸ صبح باز نمی‌شود.

امنیت در تاج محل

تاج محل، آگرا، هند

امنیت شدید در تاج محل برقرار است و در ورودی‌ها بازرسی وجود دارد. کیف‌ها اسکن و جستجو می‌شوند. کیسه و بسته‌های بزرگ اجازه ورود ندارند. فقط کیسه‌های کوچک حاوی موارد ضروری مجاز است.

راهنما و راهنمای صوتی

تاج محل، آگرا، هند

اگر می‌خواهید بدون داشتن راهنمای تور، از دیدن تاج محل شگفت‌زده شوید، AudioCompass یک راهنمای دولتی صوتی ارزان تاج محل را در برنامه تلفن همراه ارائه می‌دهد. این برنامه در بسیاری از زبان‌های خارجی و هندی از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و ژاپنی موجود است.

تاج محل، آگرا، هند

تاج محل، آگرا، هند

منبع : tripsavvy

کد خبر 248782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =