بازگشت اردک‌های زیبای ماندارین به کانادا

اردک‌های نر ماندارین به لطف پرهای رنگارنگ‌شان به عنوان یکی از زیباترین حیوانات جهان به حساب می آیند. این اردک‌ها از بومیان آسیای شرقی هستند، جایی که هنوز هم به وفور یافت می شوند و در انگلیس نیز جمعیت قابل توجهی از آنان وجود دارد. هنوز دیدن اردک ماندارین در آمریکای شمالی یک موضوع نادر است.

چمدان - شاید یکی از معروف ترین اردک های ماندارین نر در آمریکای شمالی را در بریتیش کلمبیا، در کانادا می‌توان یافت. این اردک که به نام "ترور" نامگذاری شده است، بین دریاچه برنابی و دریاچه گوزن که هر دو در حومه شهر ونکوور واقع شده اند سکنی می‌گزیند. ترور برای اولین بار در سال ۲۰۱۸، در این مکان مشاهده شد.

بازگشت اردک زیبای ماندارین به کانادا

گردشگران برای گرفتن عکس از این اردک رنگارنگ، که با پرهای نارنجی، بنفش، سفید و آبی اش بی نظیر است، به این دریاچه سر می‌زنند. با این حال، پس از رؤیت های اولیه در سال ۲۰۱۸، ترور ناپدید شد و تا نوامبر ۲۰۱۹ دوباره مشاهده شد، که یک عکاس محلی او را مشاهده کرد و عکس های جدیدی از او گرفت. با آمدن بهار، او دوباره ناپدید شد، اما خوشبختانه او دوباره در سال ۲۰۲۰ رؤیت شده است. این حیوانات بومی نیستند.

این گونه اردک‌های غیر بومی گاهی اوقات می توانند تهاجمی شوند. از آنجا که آنها در اکوسیستمی که در آن فرو رفته اند هیچ شکارچی طبیعی ندارند، می توانند به سرعت از کنترل خارج شده و حیات وحش محلی را به هم بزنند. به همین دلیل کنترل های دقیقی بر این حیوانات عجیب و غریب انجام می شود.

بازگشت اردک زیبای ماندارین به کانادا

بنابراین، در حالی که می توانیم از پرهای رنگارنگ آنها لذت ببریم می‌توانیم سعی کنیم پرده از راز مکان آنها برداریم.

مردم محلی از این موضوع هیجان زده هستند که "ترور"، این اردک نر ماندارین، برای سومین سال پیاپی در بریتانیا کلمبیا مشاهده شده است.

بازگشت اردک زیبای ماندارین به کانادا

منبع : My Modern Met

کد خبر 248775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =