ایتالیا؛ پنجمین کشور درگیر کرونا محدودیت سفرهای خارجی را کاهش می‌دهد

 پس از گذشت بیش از دو ماه از ممنوعیت سفرهای خارجی در ایتالیا، دولت این کشور تصمیم گرفته تا کمتر از سه هفته دیگر به این محدودیت پایان دهد.

در اقدامی که نشانه آغاز کنترل نسل جدید ویروس کرونا (COVID-19) به شمار می آید، دولت ایتالیا بامداد امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد از سوم ژوئن آینده (۱۴ خرداد) مرزهای این کشور را بازگشایی کند و اجازه از سر گیری سفر از مبدا و به مقصد آن را بدهد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دولت «جوزپه کونته»، نخست وزیر ایتالیا در این اواخر در حال برسی موافقت با صدور یک فرمان برای از سر گیری سفرهای متقابل به برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و توافقنامه شنگن بدون نیاز به قرنطینه افراد ورودی از همان سوم ژوئن آینده بود.

برخی گزارش های خبری حاکی از آن است که دولت ایتالیا همچنین قصد بازگشایی برخی شرکت ها از دوشنبه آینده را دارد به شرط آن که تدابیر پیشگیرانه از قبیل رعایت فاصله اجتماعی اتخاذ شوند.

این در حالی است که به دنبال شیوع گسترده نسل جدید ویروس کرونا در ایتالیا، دولت کونته در دهه نخست ماه مارس گذشته (دهه دوم اسفند ۱۳۹۸) ورود به این کشور را به استثنای برخی موارد ممنوع کرد جایی که تنها شهروندان آن در خارج حق ورود و بازگشت به کشور خود را داشتند.

یادآور می شود که نخست وزیر ایتالیا یک شنبه گذشته ضمن پیش بینی این که ماه های آینده برای مردم این کشور بسیار دشوار خواهند بود، خاطر نشان ساخت که آنها با این وجود خواهند توانست تعطیلات تابستانی را در سواحل بگذارنند نه این که آن را در قرنطینه سپری کنند.

لازم به ذکر است که بر اساس آخرین آمار وبسایت مرجع «ورلد او متر» (Worldometer)، ایتالیا با ۲۲۳ هزار و ۸۸۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا (نزدیک به پنج درصد آمار جهانی) و مرگ ۳۱ هزار و ۶۱۰ تن از آنها (بیش از ۱۰ درصد آمار جهانی)، از نظر شمار افراد مبتلا به این ویروس کشنده پس از آمریکا، اسپانیا، روسیه و بریتانیا در رتبه پنجم جهان قرار دارد و از لحاظ آمار مرگ و میر ناشی از آن نیز پس از آمریکا و بریتانیا، در رتبه سوم قرار گرفته با این حال این کشور طی روزهای اخیر شاهد کاهش آمار مبتلایان و قربانیان بوده و به همین دلیل نیز شروع به لغو تدریجی محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش ویروس کرده است.

منبع: شفقنا

کد خبر 248768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =