آب بندان‌های مازندران مقاصد گردشگری می‌شوند

احمد حسین زادگان استاندار مازندران با بیان اینکه کشاورزی، شیلات، گردشگری و محیط زیست ارکان بهره برداری آب بندان‌ها هستند، گفت: افزودن کاربری گردشگری به مجموعه آب بندان‌ها نقش تاثیرگذاری در توسعه و ساماندهی آب بندان‌ها دارد و همه این دستگاه‌ها در راستای تحقق این هدف باید همراهی کنند.

او افزود: تهیه ضوابط معماری برای ساخت آب بندان‌ها با لحاظ نمودن شاخص‌های گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد و آب بندان‌ها مانند هتل‌ها درجه بندی شوند.

استاندار مازندران از فرمانداران نیز خواست شرایط اجتماعی لازم جهت جذب و حضور سرمایه گذاران برای احداث آب بندان‌ها را تسهیل کنند.

حسین زادگان بر تهیه بسته و مدلی با همه مختصات برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در آب بندان‌ها تاکید کرد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها با اولویت روستاها، دهیاران و شوراها پای کار بیایند و ادارات بنیاد مسکن، شیلات، گردشگری، ورزش نیز برای تامین خدمات زیربنایی و زیرساختی ورود کنند.

او با بیان این که امکان سنجی لازم برای ساخت آب بندان‌ها می‌بایست با همکاری دستگاه‌ها عملیاتی شود، افزود: بیش از ۸۰۰ آب بندان در مازندران وجود دارد که تعدادی از آن‌ها شرایط سرمایه گذاری را دارند و این موضوع به مفهوم تغییر کاربری آب بندان‌ها نیست.

حسین زادگان گفت: نگاه بوم گردی در آب بندان‌های مازندران ضرورتی انکارناپذیر است چرا که می‌تواند در ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری و تحول اقتصاد روستایی نقش ایفا کند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اهلیت سرمایه گذاران برای احداث آب بندان‌ها باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد، افزود: ایجاد راه‌های دسترسی مناسب و فراهم بودن زیر ساخت‌های لازم از جمله شرایط لازم جهت احداث آب بندان‌ها است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 248763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =