نیوزیلند و استرالیا حباب مسافرتی ایجاد می‌کنند | راه‌کارهای تازه برای سفر رفتن و فرار از کرونا

تعطیلات واقعی ممکن است برای برخی از مسافران، خیلی دور نباشد. گرچه محدودیت های سفر در بسیاری از کشورها به دلیل ویروس کرونا وجود دارد، حداقل دو کشور وجود دارند که ممکن است در آینده نزدیک مرزهای خود را باز کنند: استرالیا و نیوزلند.

براساس گزارش سی ان ان، سیاستمداران هر دو کشور در نظر دارند برخی مناطق از کشورهای خود را به روی یکدیگر باز کنند تا آنچه را "حباب مسافرتی" می نامند، ایجاد کنند. یک حباب مسافرتی صرفاً به مناطقی اطلاق می شود که افراد بتوانند درون آن سفر کنند، اما نه خارج از آن. به گزارش دیلی میل، هر دو کشور در کنترل شیوع ویروس کرونا موفق بوده اند و نیوزیلند برای اولین بار از زمان آغاز بحران صفر مورد ابتلای جدید را اعلام کرده است اما هنوز هر دو کشور محدودیت هایی را اعمال می‌کنند دارند.

به نقل از سی ان ان، نخست وزیر استرالیا، اسکات موریسون، در بیانیه ای گفت: "اگر کشور دیگری در جهان وجود داشته باشد که بتوانیم با آنها دوباره ارتباط برقرار کنیم، بدون شک آن نیوزیلند است. "  نخست وزیر نیوزلند، ژاسیندا آردن، نیز در نشستی مطبوعاتی گفته های موریسون را تایید کرد.

اگر دو کشور تصمیم به ایجاد این حباب مسافرتی بگیرند، این امر فقط برای افرادی که در استرالیا و نیوزلند ساکن هستند انجام می‌شود و برای هیچ کشور دیگری قابل اجرا نیست. ژاسیندا آردن افزود: ادامه کنترل ویروس بالاترین اولویت است.

به گزارش سی ان ان، از آنجا که استرالیا از ایالت ها و سرزمین های مختلفی تشکیل شده است، ممکن است مسافران نتوانند به کل کشور دسترسی پیدا کنند.حتی استرالیایی هایی که بین ایالت ها سفر می کنند باید دو هفته قرنطینه را پشت سر بگذارند. به گزارش سی ان ان، هر دو کشور برای صنایع گردشگری یکدیگر ضروری هستند. استرالیا ۴۰ درصد از ورودی های بین المللی نیوزلند و نیوزلند حدود ۱۵ درصد از ورودهای استرالیا را تشکیل می دهد. مشاغل گردشگری در نیوزلند می تواند از این تصمیم سود زیادی ببرد.

 معلوم نیست چه زمان ممکن است این حباب مسافرتی عملی شود ولی در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح، ممکن است به کشورهای دیگر نیز گسترش یابد.

منبع : travelandleisure

کد خبر 248750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =