بارسلونا؛ شهر ارواح | کرونا ۳۰ میلیون گردشگر را فراری داد

ساکنان بندر بارسلونا وقتی پس از شش هفته قرنطینه کرونا از خانه بیرون آمدند، شهری بسیار خلوت و آرام را دیدند که در آن از انبوه گردشگران خبری نبود.

به گزارش گاردین، اسپانیا به شلوغ‌ترین کشور اروپا شهره است؛ با شهروندانی که سر و صدا کردن را جزئی از ذات و طبیعت خود می‌دانند. این ویژگی شاید تا دو ماه پیش مصداق داشت اما با آمدن کرونا و بسته شدن مرزها و زندانی شدن مردم در خانه‌ها، آنجه این روزها بیش از هر چیز در خیابان‌های بارسلونا به چشم می‌خورد، آرامش و خلوت و سکوت است.

شهری که بیش از هر چیز در دنیا با لیونل مسی و تیم فوتبالش شناخته می‌شود، سال گذشته میزبان بیش از ۳۰ میلیون گردشگر از چهار گوشه جهان بود. تماشای ورزشگاه خاطره‌انگیز نیوکمپ تنها بخشی از برنامه گردشگران داخلی و خارجی است. هر چه باشد، شهر بندری بارسلونا در شمال شرقی اسپانیا جز یک ورزشگاه بزرگ ده‌ها و صدها جای دیدنی و بنای تاریخی هم دارد.

با پایان یافتن نسبی قرنطینه و بیرون آمدن مردم از خانه‌ها، آنچه بیش از هر چیز به چشم می‌خورد نظم مثالزدنی مردم و رعایت کردن موارد بهداشتی و ایمنی برای در امان ماندن از کروناست. شهروندان تنها و جدا از دیگران قدم می‌زنند و می‌دوند، از دور حال هم را می‌پرسند و مراقبند جمع‌شان بیش از دو نفر نشود؛ تصاویری که پیش‌تر در بارسلونا هرگز دیده نشده بود.

خلوت و آرامش شهر هر چند لبخند رصایت را بر لب ساکنان بارسلونا آورده اما غیبت طولانی گردشگران هم می‌تواند نگران‌کننده باشد. بخشی از اقتصاد این شهر ۵.۵ میلیون نفری به رونق گردشگری وابسته است و صدها هزار نفر از حضور گردشگران در آن نان می‌خورند. حالا همه امیدوارند کرونا دست از سر مردم دنیا بردارد و زندگی عادی دوباره به خیابان‌های بارسلونا بازگردد.

منبع: همشهری
کد خبر 248736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =