علائمی که نشان می دهد کولر گازی نیاز به سرویس شدن دارد

نزدیک فصل تابستان هستیم. کم کم همه احساس گرما می کنند پس وقت روشن کردن کولرگازی است. خیلی از ما زمانی که قصد داریم سال به سال از کولرگازی منزل و یا محل کار استفاده کنیم کنترل کولرگازی را برمی داریم و بدون هیچ بررسی کولرگازی را روشن می کنیم. یک سوال؟ اگر کولر آبی هم داشتیم به همین صورت بدون سرویس کولرآبیرا روشن می کردیم؟ همه ی ما بر این تصور هستیم که کولرآبی به علت آنکه بالای پشت بام است خیلی گردو غبار می گیرد و کثیف می شود و زمانی که آن را روشن می کنید منزل یا محل کار پر از کثیفی و گرد و خاک می شود. در ضمن اگر پوشال های کولر آبیرا عوض نکنید و در کل یک سرویس حسابی برای کولر آبی در نظرنگیرید کولر آبی هم هیچ سرمایشی برای شما ندارد.

حالا به نظر شما:

کولرگازی نیاز به سرویس فصلی ندارد؟

درست است  که تکنولوژی کولرگازی از کولرآبی خیلی بیشتره. اما به این معنی نیست که بگوییم چون کولرگازی خریدیم نباید سالانه کولرگازیرا سرویس کنیم. به نظر شما موتور کولرگازی برای نصب کجا قرار می گیرد؟ آیا این تصور رو دارید که بدنه اصلی کولرگازی که داخل فضای بسته است و خاک نمی گیرد؟ اینگونه نیست. تفاوت بین کولر آبی و گازی از این نظر در این است که سرویس کولرگازی زمان و گاها هزینه کمتری را صرف می کند و در ضمن سرویس دوره ای کولرگازی خیلی راحت تر از سرویس کولرآبی در بالا پشت بام است. چرا میخواهم متوجه پر اهمیت بودن سرویس کردن کولرهای گازی شوید؟

میخوام تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهم تا متوجه اهمیت سرویس کولرهای گازی شوید:

اواخر فصل بها  سر ظهر بود که در منزل نشسته بودیم. همه ی خانواده به اتفاق گفتند هوا خیلی گرم شده کنترل کولرگازی رابرداشتمو کولر گازی را کو روشن کردم و بعد از گذشت نیم ساعت تنها چیزی که متوجه شدیم باد گرم کولرگازی بود. به فرزندانم گفتم سریعا کولرگازی رو خاموش کنند. به این فکر افتادم که مدتی بود این کولرگازی ها رو سرویس نکردیم. از دوستان پرس و جو کردم و با سرویسکاران که به صورت تخصصی سرویس کولر گازی و تعمیر را انجام می دادند. تماس گرفتم آدرس منزل رو دادم و پشتیبان های آن  شرکت از من سوالاتیدرباره ی کولر گازی پرسیدند. بعد از گذشت نیم ساعت سرویسکار متخصص را اعزام کردند بعد از بررسی کوتاه مدت شخص به من گفت کمپرسور کولر نیم سوز شده متاسفانه. من گفتم تنها چیزی که متوجه شدم باد گرم کولرگازی بود چرا اینطور شد؟ تعمیرکاری که متخصص تعمیرات کولرگازی گفت هر زمان ۳ علامت زیر را بررسی کردید و متوجه شدید بدون کولرگازی مشکل جدی دارد:

۱. اگر کولرگازی را روشن کردید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه هیچ سرمایی احساس نکردید به احتمال زیاد موتور کولرگازی شما سوخته و یا نیم سوز شده.

۲. دقت کردید زمانی که کولرگازی را روشن می کنید کولرگازی یک ارتعاشی پیدا می کنه این موضوع یعنی شیرهای کولرگازی در حال گرم شدن است. اما اگر این ارتعاش را شما احسای نکنید احتمال سوختگی خازن و یا کمپرسور می باشد

۳. برخی اوقات دقت کردید فیوز برق به صورت مکرر دچار پرش می شود. بدانید که پریدن مکرر مینیاطوری یا همان فیوز برق از علائم و نشانه های سوختن موتور کولرگازی می باشد.

اکیدا توصیه می کنمکه سرویس کولرگازی را قبل از روشن کردن یادتان باشد. به دلیل آنکه سرویس کار به من توضیح داد که با یک تمیز نکردن ساده ی کندانسر کولرگازی نیم سوز شد و متقبل هزینه سنگینی شدم.

آیا یک گرد و خاک ساده می تواند باعث سوختن کولرگازی شود؟

بله، من متوجه شدم به همین سادگی کولرگازی  نیم سوز شد. حالا سرویسکار متخصصی که برای سرویس کولرگازی آمده بود فنی این موضوع را برای من توضیح داد که زمانی که کمپرسور کثیف باشد زمانی که گاز داغ وارد کندانسر می شود به دلیل گرد و خاک زیاد توانایی خنک کردن آن گاز را ندارد و گاز گرم داخل کندانسر می ماند. این موضوع باعث فشار زیاد به این قطعه و در نهایت سوختن کولرگازی میشود. در ضمن راه اندازی کولرگازی هم بسیار حائز اهمیت می باشد. با همه این حرف ها و داستان کولرگازی قبل از راه اندازی کولرگازی تلفن را بردارید و یک تماس با سرویس کار حرفه ای بگیرید باور کنید هزینه ی زمانی و مادی این کار خیلی کم تر از انجام ندادن است.

کد خبر 248731