مردم فعلا برای سفر به اردبیل فکر نکنند | برای پس از کرونا برنامه ریزی کنید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود تا هموطنان نسبت به هشدارهای داده شده از سوی ستاد ملی پیشگیری از کرونا توجه داشته و فعلا برنامه‌ریزی برای سفر نکنند تا علاوه بر خود، خانواده و دیگر هموطنان را از خطر شیوع این ویروس منحوس در امان نگه دارند.

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با اقدامات موثری که در سال ۹۸ در سطح استان اردبیل در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری انجام شد، اردبیل خود را مهیای پذیرایی از گردشگران نوروزی می‌کرد.
او افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد اردبیل با برند مقصد ارزان سفر برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی آماده می‌شد و هماهنگی‌های لازم در این زمینه در حال انجام بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اقدامات در این حوزه بیان کرد: از جمله اقدامات برای توسعه و رونق بخش گردشگری در استان بهره‌برداری از چندین پروژه از جمله نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای کشور در هیر با هدف ایجاد قطب جدید گردشگری بود.

فلاحی آموزش مدیران و کارکنان تاسیسات گردشگری برای ارتقای سطح خدمات در آبدرمانی‌ها، هتل‌ها، مراکز اقامتی و مراکز گردشگری در راستای میزبانی شایسته برای گردشگران نوروزی را از دیگر برنامه‌ها برای خدمات‌رسانی کیفی برای عنوان کرد.

او افزود: با وجود اینکه امسال برنامه‌ریزی شده بود تا تجربه جدید در گردشگری در سطح استان ارائه شود، اما با شیوع ویروس کرونا و اولویت داشتن سلامت گردشگران و مسافران ورودی به استان تمامی مراکز اقامتی و گردشگری در سطح استان تعطیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: در برخی شهرستان‌های استان با توجه به گردشگری بودن آن‌ها علاوه بر بخش گردشگری برخی اصناف نیز متاثر از این بخش به تعطیلی کشیده شدند.

فلاحی اظهار کرد: به عنوان مثال از جمله شهرستان‌هایی که در چنین وضعیتی قرار گرفتند، سرعین بود که با توجه به گردشگرپذیر بودن آن با تعطیلی تاسیسات گردشگری، آبدرمانی‌ها و مراکز اقامتی این شهر توریستی، تمامی اصناف آن نیز به تعطیلی کشیده شد.

او افزود: در اغلب شهرهای گردشگری استان، تاسیسات گردشگری خود به شکل داوطلبانه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام به تعطیلی مراکز خود کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه با این امر تاثیر بخش گردشگری بر شیوع ویروس در سطح استان به کمترین حد ممکن رسید، تصریح کرد: اقدام تاسیسات گردشگری و فعالان در این حوزه شایسته قدردانی است.

فلاحی گفت: بدیهی است که با چنین شرایطی با وجود برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شده برای پذیرایی و استقبال از مسافران و گردشگران، این مهم میسر نبوده و به ناچار در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و برای حفظ سلامت گردشگران برنامه‌های گردشگری به تعطیلی کشیده شد.

او افزود: با تعطیلی مراکز اقامتی و گردشگری در سطح استان از هم‌میهنان عزیز تقاضا داریم تا سفر خود را تعطیل نکنند بلکه به تعویق بیندازند تا پس از غلبه بر بیماری کرونا میزبانی شایسته برای گردشگران ورودی به استان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: انتظار می‌رود تا هموطنان نسبت به هشدارهای داده شده از سوی ستاد ملی پیشگیری از کرونا توجه داشته و فعلا برنامه‌ریزی برای سفر نکنند تا علاوه بر خود، خانواده و دیگر هموطنان را از خطر شیوع این ویروس منحوس در امان نگه دارند.

فلاحی گفت: با توجه به اینکه ارائه خدمات کیفی و مناسب برای گردشگران و مسافران ورودی به استان مهمترین اولویت به شمار می‌رود، به دلیل تعطیلی تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی این مهم میسر نخواهد شد که امیدواریم هموطنان به این مهم توجه اساسی داشته باشند.

او با اشاره به نبود امکان اسکان برای گردشگران ورودی به استان گفت: با تعطیلی مراکز اقامتی امکان اسکان برای مسافران در استان وجود نداشته و با توجه به اینکه به هیچ عنوان نمی‌خواهیم شاهد نارضایتی گردشگران ورودی به استان باشیم از مردم فهیم کشور انتظار می‌رود فعلا به استان سفر نکنند و سفر خود را برای ایام پساکرونا برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از احیای بخش گردشگری استان در ایام پساکرونا خبر داد و گفت: با تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته در راستای رونق صنعت گردشگری در استان انجام شده بود، توانستیم شاهد رشد و توسعه این بخش بوده و اردبیل را به برند گردشگری تبدیل کنیم، اما با شیوع بیماری کرونا این بخش با مشکلاتی روبه‌رو شده که جبران این مشکلات با جدیت پیگیری می‌شود.

فلاحی تصریح کرد: در حال حاضر برای جبران ضرر و زیان ناشی از تعطیلی مراکز اقامتی و هتل‌ها و نیز آبدرمانی‌ها و تاسیسات گردشگری برنامه‌ها و پیگیری‌ها انجام می‌شود تا شاهد بازگشت بخش گردشگری استان به حالت قبلی و استقبال از گردشگران باشیم.

او گفت: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم تلاش می‌کنیم تا آمادگی کافی برای پذیرش و استقبال از گردشگران را در صورت اعطای مجوز از سوی ستاد ملی پیشگیری از کرونا مبنی بر بلامانع بودن سفر، داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از آمادگی استان اردبیل برای بازگشایی هتل‌ها و مراکز اقامتی و آبدرمانی‌ها در صورت اعطای مجوز از سوی ستاد ملی پیشگیری از کرونا خبر داد و افزود: برای بازگشت گردشگری استان به حالت اولیه باید آمادگی خود را حفظ کنیم و در این زمینه انتظار بر همکاری و مشارکت هموطنان داریم تا بتوانیم برنامه‌های گردشگری را به حالت قبلی باز گردانیم.

کد خبر 248726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =