کدام کشورهای اروپا بیشترین وابستگی را به صنعت گردشگری دارند؟

محدودیت های سفر به دلیل شیوع کرونا صنعت توریسم اکثر کشورها را تحت تأثیر قرار داده است. فصل اوج گردشگری در نیمکره شمالی تا دو ماه دیگر آغاز می شود ولی شرکت ها و مناطق وابسته به صنعت گردشگری هنوز هیچ پیش بینی از آینده ندارند و برای آنها لغو فصل سفر در این تابستان یک فاجعه است.  

چمدان -  بر اساس مطالعه جدید بانک دویچه کشورهایی را که در آن گردشگری بیشترین سهم تولید ناخالص داخلی را در زیر می‌توانید ببینید.


۱- یونان

 پیشرو کشورهای وابسته به جهانگردی، یونان است که دارای ۶۰۰۰ جزیره است. در سال ۳۰۱۸، گردشگری به میزان ۲۰.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده و گفته می شود که در آن سال ۳۰ میلیون گردشگر از این کشور بازدید کرده اند. گردشگری نقش مهمی در راه خروج یونان از بحران مالی داشت. مقاصد تفریحی مشهور مانند میکونوس، سانتورینی، کرت و کورفو در یونان قرار دارند که مقاومت در برابر سفر به آنها سخت است.  به طور متوسط، هر بازدید کننده در تعطیلات خود در یونان ۶۰۷ یورو خرج می کند.

۲-  پرتغال

 با فاصله کم، پرتغال در رده دوم قرار دارد. در پرتغال، حدود ۱۹ درصد تولید ناخالص داخلی توسط سفر و گردشگری تولید می شود. گشت و گذارها، گروت ها و عشایر، پرتغال را به یکی از جالب ترین مقاصد سفر در اروپا در سالهای اخیر تبدیل کرده اند. اقامت شبانه در لیسبون و پورتو در دو سال گذشته به طور قابل توجهی گران تر شده است، به طوری که هر گردشگر در پرتغال در طول اقامت به طور متوسط ‌۱۲۶۱ یورو هزینه می کند.

۳-  اتریش

 کشوری که سومین سهم تولید ناخالص داخلی را از طریق گردشگری و مسافرت دارد، اتریش است. در جمهوری آلپ، سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی حدود ۱۵.۵ درصد است که احتمالاً امسال به این موضوع به یک مشکل تبدیل خواهد شد. دولت فدرال اتریش قصد دارد به گردشگران آلمانی در ماه های تابستان اجازه ورود دهد. ۳۷ درصد از رزروهای مربوط به تعطیلات در اتریش مربوط به آلمانی‌ها است.

 ۴-  اسپانیا

 در اسپانیا، ۱۴.۶ درصد از بازده اقتصادی توسط گردشگری تولید می شود. بحران کرونا به سختی این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. محبوب ترین منطقه برای توریست ها، کاتالونیا است، اما جزایر قناری نیز دارای یک جریان ثابت از گردشگر است. تقریبا ۲۵ درصد از بازدید کنندگان کشور فلامنکو و تاپاس، از انگلیس هستند.

۵-  ایتالیا

 ایتالیا کشور دیگری است که به گردشگری وابسته است. ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۸ توسط این صنعت تولید شده است. در سال ۲۰۲۰ این سهم احتمالاً بسیار کمتر خواهد بود. در سال ۲۰۱۸ آلپ، سواحل زیبا و اماکن تاریخی ایتالیا در مجموع ۶۲ میلیون توریست را به ایتالیا آورده است.

منبع : tourism-review

کد خبر 248707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =