آغاز تبلیغ تورهای گردشگری برای تعطیلات خرداد | آژانس‌ها قولی ندهند که از عهده‌اش بر نمی‌آیند

تبلیغ تورهای گردشگری برای تعطیلات خرداد از سوی برخی از فعالان گردشگری آغاز شده رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کشور نیز گفته هیچ کدام نباید تعهدی برای مسافر ایجاد کنند که از عهده انجامش برنیایند.

اگرچه هنوز سفر تفریحی به شهرهای مختلف کشور، از سوی متولیان بهداشت به صورت رسمی اعلام نشده اما با اعلام آغاز تردد بین استانی، برخی از افراد راهی جاده‌ها شده اند برخی به بهانه سفر کاری و تعدادی نیز برای رفتن به خانه‌ها و ویلاهای شخصی و یا خانه اقوام و آشنایان. البته با علم به اینکه همچنان آثار باستانی و تفرجگاه‌ها و مراکز گردشگری تعطیل است و رسماً آغاز به کار نکرده اند. افرادی هم که هنوز برای سفر تفریحی مردد هستند، راهی مناطق طبیعی نزدیک به شهرهای محل سکونت شأن شده اند تا در سفرهای یک روزه خود، مشکلی برای اقامت نداشته باشند.

از طرفی تبلیغات برای تورهای گردشگری به خصوص طبیعتگردی آغاز شده است و برخی با مجوز و یا بدون مجوز اقدام به تبلیغ تور برای روزهای آخر ماه رمضان یا تعطیلات نیمه خرداد کرده اند.

در این باره حرمت الله رفیعی مدیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: در واقع نمی‌توانیم بیکار بمانیم. به همکاران خودم اعلام کرده ام که از الان برای اوایل خرداد تبلیغاتشان را شروع کنند منتها هیچکدام نباید تعهدی به مسافران بدهند که نتوانند از عهده اجرای آن برآیند.

وی در ادامه گفت: باید تعهدی بدهند که بتوانند اجرایش کنند نه اینکه به این بهانه پولی از مردم گرفته شود و بعد بگویند که دولت اجازه سفر کردن را نداد. برای سفرهای خارجی هم تا شرکت‌های هواپیمایی اعلام نکنند که مسافر می‌برند و یا می‌آورند کسی نمی‌تواند فروش بلیت داشته باشد.

رفیعی افزود: اکنون می‌توان برای مناطقی که شرایط سفید دارند رفته رفته تبلیغ سفر کرد. البته مشروط به اینکه همین شرایط باقی بماند و توان اجرای آن تور را داشته باشند.

منبع: مهر
کد خبر 248700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =