۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
بیکاری ۱۲ هزار نفر در بریتیش ایرویز

بریتیش ایرویز ممکن است مجبور شود بیش از یک چهارم نیروی کار خود را کاهش دهد زیرا بیماری کرونا یکی از بزرگترین خطوط هوایی اروپا را فلج کرده است. شرکت مادر IAG روز سه شنبه در بیانیه ای اظهار داشت که بریتیش ایرویز در مورد برنامه تعدیل نیروی خود که بیشتر کارمندان را تحت تأثیر قرار خواهد داد، به اتحادیه های کارگری اطلاع داده است و ممکن است منجر به تعدیل ۱۲۰۰۰ نفر از آنها شود.

چمدان - IAG، که همچنین مالک هواپیمایی اسپانیایی ایبریا نیز است، گفت که درآمد سه ماهه اول این شرکت با ۱۳ درصد کاهش نسبت به بازه مشابه در سال قبل به ۴.۶ میلیارد یورو (۵ میلیارد دلار) رسیده است و ضرر ۵۳۵ میلیون یورویی (۵۷۹ میلیون دلار) را برای این شرکت رقم زده است. این گروه هواپیمایی هشدار داد که ضررها در سه ماهه دوم "به طرز چشمگیری بدتر" خواهد بود و انتظار می‌رود که بهبود تقاضای مسافر و رسیدن آن به سطح سال ۲۰۱۹ چندین سال طول بکشد.

تعدیل ۱۲ هزار نفر در بریتیش ایرویز

این اخطار یک بحث تکراری است که گروه هواپیمایی لوفت‌هانزا که صاحب شرکتهای هواپیمایی در آلمان، سوئیس، اتریش و بلژیک است نیز آنرا مطرح کرده و عنوان کرده است که تقاضای جهانی برای سفر هوایی سالها طول می کشد تا بتواند از بحران ناشی از شیوع کرونا خارج شود. طبق گزارش انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، "بحران مالی رو به رشد" که شرکت‌های هواپیمایی با آن روبرو هستند می تواند باعث شود.

تعدیل ۱۲ هزار نفر در بریتیش ایرویز

سخنگوی بریتیش ایرویز گفت چشم انداز بخش حمل و نقل هوایی در چند هفته گذشته بدتر شده است و اقدامات انجام شده قبلی برای صرفه جویی در پول کافی نبوده است و مجبور به انجام اقدامات جدید هستیم. به گفته IATA، بحران موجود در صنعت هواپیمایی حدود ۶.۷ میلیون شغل را در اروپا در معرض خطر قرار داده است.

منبع : سی ان ان تراول

کد خبر 248694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =