در انتهای یخبندان | تصاویر نادر از رودخانه های یخی ایسلند

 رودخانه جلگه ای ایسلند از لبه های ارتفاعات این کشور جریان می یابد و پس از ۱۰۰ مایل یا بیشتر پیچ و تاب خوردن به آبهای سرد آتلانتیک شمالی می‌ریزد. در انتهای یخبندان، یک کتاب خارق العاده است برای این رودخانه های یخی و کسانی که برای محافظت از آنها تلاش می کنند. این کتاب، کار عکاس مشهور و ماجراجوی معروف، کریس بورکارد و نویسنده مت مک‌دونالد است.

چمدان -  این مجموعه کامل، عکس های بورکارد از ارتفاعات ایسلند را در طول بیش از هفت سال نشان می دهد. سخنان مک دونالد داستان های پشت عکس‌ها را نشان می دهد و در مورد نیاز فوری برای محافظت از این رودخانه ها و یخچال های طبیعی آنها از طریق ایجاد یک منطقه محفاظت شده تحت عنوان پارک ملی هایلندز صحبت می‌کند.

خبرگزاری ماتادور با بورکارد و مک دونالد صحبت کرده و به این‌ نتیجه رسیده است که هدف از این کتاب، مانند هدف خود پارک، محافظت از ارتفاعات ایسلند و هم زمان ارائه یک طرح اقتصادی برای شهرهای کوچک ساحلی کشور و برای همه ما، دلیل جدیدی برای بازدید از ایسلند است. طی چندین سال، بورکارد و مک دونالد سفرهای تحقیقاتی متعددی را به ایسلند انجام دادند و در کنار آنها با اشترینار کالدال، مدیر سابق پروژه ایجاد پارک و یک مدافع فعلی دولت برای ارتقاء سطح این‌ پارک، ملاقات و همکاری کردند. این زوج برای عکس‌برداری با هارالدور دیگو، که برای بسیاری به عنوان "خلبان آتشفشان" معروف است، بر فراز این رودخانه پرواز کردند.

از دید بسیاری در ایسلند آنها مجرایی برای نگهداری از رودخانه های در معرض تهدید و حفاظت از آنها برای ریختن آنها به دریا هستند.

منبع : matadornetwork

کد خبر 248693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =