ماچو پیچو؛ سفر به امپراتوری اینکا و تماشای اسرار زندگی این محل باستانی

شهر باستانی اینکان ماچو پیچو در کوه‌های آند ۲۴۳۰ متر بالاتر از سطح دریا، وسط یک جنگل کوهستانی گرمسیری، در یک فضای فوق العاده زیبا قرار دارد. ماچو پیچو احتمالاً شگفت انگیزترین آفرینش شهری امپراتوری اینکا در اوج خود بوده است.

چمدان - دیوارهای غول پیکر، تراس‌ها و رمپ‌های آن به نظر می‌رسد که در صخره‌های سنگ واقع شده‌اند. محیط طبیعی، در دامنه‌های شرقی آند، در حوزه بالایی آمازون با تنوع فراوان از گیاهان و جانوران است.

ماچو پیچو: پارک باستان شناسی ماچو پیچو، پرو

قبل از بازدید از این سایت باورنکردنی، بهتر است که عصر را در نزدیکی Aguas Calientes بگذرانید تا در ارتفاع منطقه تنظیم شوید. سپس با اتوبوس یا صبح زود پیاده به ارگ بروید. مهم است بدانید که هزینه ورودی برای بازدید وجود دارد، بنابراین نیاز دارید که بلیت‌های خود را قبل از سفر رزرو کنید. همچنین برای صعود به قله های Huayna Picchu و Machu Picchu هزینه‌های اضافی نیز وجود دارد که در آنجا منظره‌های دیدنی‌تری خواهید دید.

قبل از بازدید از این سایت باورنکردنی، بهتر است که عصر را در نزدیکی Aguas Calientes بگذرانید تا در ارتفاع منطقه تنظیم شوید. سپس با اتوبوس یا صبح زود پیاده به ارگ بروید. مهم است بدانید که هزینه ورودی برای بازدید وجود دارد، بنابراین نیاز دارید که بلیط‌های خود را قبل از سفر رزرو کنید. همچنین برای صعود به قله های Huayna Picchu و Machu Picchu هزینه‌های اضافی نیز وجود دارد که در آنجا منظره‌های دیدنی‌تری خواهید دید.

ماچو پیچو: پارک باستان شناسی ماچو پیچو، پرو

تقریباً ۲۰۰ سازه این مرکز برجسته مذهبی، تشریفاتی، نجومی و کشاورزی را تشکیل می‌دهند در یک خط الراس شیب‌دار قرار گرفته‌اند که توسط تراس‌های سنگی تشکیل شده‌اند. پس از طرحی سختگیرانه، این شهر به یک قسمت پایین و فوقانی تقسیم می‌شود و مزرعه را از مناطق مسکونی جدا می‌کند و یک مربع بزرگ بین این دو وجود دارد. تا به امروز، بسیاری از اسرار ماچو پیچو حل نشده باقی مانده است، از جمله نقش دقیقی که ممکن است در درک پیچیده اینکا از نجوم و اهلی کردن گونه‌های گیاهی وحشی داشته باشد.

ماچو پیچو: پارک باستان شناسی ماچو پیچو، پرو

معماری گسترده و در عین حال تصفیه شده ماچو پیچو با محیط طبیعی خیره کننده‌ای که با آن ارتباط کاملاً پیچیده‌ای برقرار کرده، بسیار خوب است. تعداد زیادی از مراکز مرتبط، یک سیستم گسترده جاده و مسیر پیاده روی، کانال‌های آبیاری و تراس‌های کشاورزی شاهد استفاده طولانی مدت افراد ساکن در این منطقه هستند. توپوگرافی ناهموار که دسترسی به برخی مناطق را دشوار کرده است، منجر به ساخت مناطق مورد استفاده و زیستگاه‌های طبیعی متنوع شده است.

کی به ماچو پیچو بریم؟

ماچو پیچو: پارک باستان شناسی ماچو پیچو، پرو

ماچو پیچو در تمام سال باز است. اکتبر تا آوریل فصل بارانی است، اما می‌تواند در هر زمانی از سال باران باشد. در حالی‌که بهترین فصل برای بازدید ژوئیه و آگوست است، همیشه باید انتظار جمعیت را داشته باشید. روزهای یکشنبه می‌تواند شلوغ‌ترین باشد، زیرا زمانی است که افرادی که در استان کوسکو زندگی می‌کنند، علاوه بر سهمیه روزانه ۵ هزار و ۲۰۰ بازدید کننده در روز، به صورت رایگان وارد سایت می‌شوند.

نکاتی برای بازدید ماچو پیچو

ماچو پیچو: پارک باستان شناسی ماچو پیچو، پرو

  •  بلیت ورودی: اگر به طور مستقل سفر می‌کنید، می‌توانید بلیت ورودی انفرادی Machu Picchu را آنلاین خریداری کنید (۴۵ دلار برای هر نفر). همچنین دفاتر بلیط رسمی در Cusco و یک دفتر در Aguas Calientes وجود دارد که می‌توانید بلیط را به‌صورت حضوری یک روز قبل خریداری کنید.

ماچو پیچو: پارک باستان شناسی ماچو پیچو، پرو

  •  آوردن آب و لباس بارانی، حتی اگر یک روز آفتابی زیبا به نظر می‌رسد و از آفتاب صحبت کنید، به یاد داشته باشید که لایه ازن در پرو از همه جا بیشتر در خطر است، همراه با ارتفاع  زیاد، باعث می شود خورشید در اینجا بسیار قوی باشد، بنابراین یک کلاه بپوشید و از ضد آفتاب SPF زیاد استفاده کنید. اسپری ضد حشرات را نیز بیاورید.

ماچو پیچو: پارک باستان شناسی ماچو پیچو، پرو

هواپیماهای بدون سرنشین، چتر، یا میله‌های پیاده روی را از آنجا که همه در ماچو پیچچو ممنوع است وارد نکنید.

منبع : whc.unesco.org

کد خبر 248688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =